حضور 28 هزار دانش‌آموز کمیته امداد در کنکور امسال

تهران (پانا) - سومین روز برگزاری کنکور سراسری سال 1401 در حال برگزاری است و از میان یک و نیم میلیون داوطلب کنکور تعداد 28 هزار داوطلب از جامعه هدف کمیته امداد هستند که در این آزمون به رقابت می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۲۹۰۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور 28 هزار دانش‌آموز کمیته امداد در کنکور امسال

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

در آزمون سال جاری تعداد یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر در کنکور ۱۴۰۱ ثبت‌نام کردند که این آمار نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۰ هزار نفر افزایش یافته است و رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. بیشترین آمار ثبت نام کننده متعلق به گروه علوم تجربی با ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ نفر است. همچنین تعداد زنان بیشتر از مردان ثبت نام کننده در کنکور ۱۴۰۱ است. ۶۱ درصد داوطلبان را زنان و ۳۹ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

براساس آمارهای اعلام شده از سوی کمیته امداد در آزمون سال جاری، تعداد ۲۸ هزار نفر از دانش‌آموزان کنکوری امسال از جامعه هدف کمیته امداد به رقابت می‌پردازند و سال گذشته ۸ نفر از دانش‌آموزان مورد حمایت کمیته امداد، حائز رتبه زیر ۱۰۰ شدند و ۶۵ نفر نیز رتبه‌های زیر ۵۰۰ و ۱۴۴ نفر رتبه زیر هزار را کسب کردند و به دانشگاه‌های معتبر کشور راه یافتند.

براساس آمارهای اعلام شده از سوی این نهاد، در کنکور سال گذشته بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز مستعد کنکور مورد حمایت از خدمات و کلاس‌های آموزشی، نکته و تست و آزمون‌های آمادگی کنکور بهره‌مند شدند و ۲۳ هزار و ۴۶۳ نفر از دانش آموزان مورد حمایت در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کردند. در نهایت ۱۹۹۳ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد (۶۱ درصد دختر و ۳۹ درصد پسر) در کنکور سال ۱۴۰۰ موفق به اخذ رتبه زیر ۲۰ هزار شدند که در این میان به تفکیک محل سکونت ۱۱۹۰ دانش‌آموز از افراد ساکن شهر، ۷۹۶ نفر از افراد ساکن روستا و ۷ نفر عشایری بوده‌اند.

از این ۱۹۹۳ دانش‌آموزی که موفق به اخذ رتبه زیر ۲۰ هزار شده‌اند، ۱۰۸۹ دانش‌آموز از مناطق عادی، ۸۷۸ نفر از مناطق محروم و ۲۶ نفر از مناطق مرزی بوده‌اند.

حمایت‌های کمیته امداد از دانش‌آموزان کنکوری

حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اعلام اینکه ۲۸ هزار نفر از دانش‌آموزان کنکوری ۱۴۰۱ از جامعه هدف این نهاد هستند، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای موفقیت آنان اجرا شده است و دانش‌آموزان کنکوری مورد حمایت کمیته امداد در تمام مراحل از مهرماه ۱۴۰۰ تا مردادماه ۱۴۰۱ از خدمات گروه پشتیبان برخوردار هستند.

وی به برگزاری کلاس‌های آنلاین و آفلاین آموزشی برای تقویت دانش‌آموزان با همکاری مؤسسات کنکور اشاره کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان کنکوری کمیته امداد همچنین در آزمون‌های آزمایشی مؤسسات معتبر کنکور شرکت کردند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد انجام اقدامات مشاوره‌ای، انگیزشی و اطلاع‌رسانی را از دیگر برنامه‌های این نهاد در حمایت از دانش‌آموزان کنکوری نیازمند عنوان کرد و گفت: باشگاه مستعدان کنکوری با هدف تمرکز بر دانش‌آموزان کنکوری با استعداد و معدل بالا و حمایت ویژه از آنان تشکیل شده است. خدمات کمیته امداد در زمینه کنکور سراسری تا مرحله انتخاب رشته ادامه دارد و طرح مشاوره انتخاب رشته دانش‌آموزان حائز کسب رتبه، پس از اعلام نتایج کنکور اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار