معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش :

این تابستان برای آموزش و پرورش یک تابستان طلایی و تکرارنشدنی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه طرح و برنامه‌های آموزش ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان‌های استان تهران در شهرستان پاکدشت، گفت دوره آموزشی جبران افت تحصیلی تابستان ۱۴۰۱ در جهت تحقیق عدالت و نصیب برابر آموزشی ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
این  تابستان برای آموزش و پرورش یک تابستان طلایی و تکرارنشدنی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، رضوان حکیم زاده در این آیین، ضمن تقدیر از معلمان پرتلاش این استان گفت: از سخنان صادقانه مدیرکل آموزش و پرورش شهرستا‌های استان تهران تشکر می‌کنم و این از معدود جلساتی است که شفاف و صمیمانه مدیر ارشد یک استان با همکاران خود صحبت کرد و حقیقتا این ارتباط خیلی نزدیک و مسیر ارتباطی باز و دو سویه یک نعمت است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، افزود: حضور بنده در اینجا جهت قدردانی از زحمات همکاران به ویژه در دوران سخت کرونا و گذر از آن در دو ماه گذشته است که با همت والای شما معلمان دستاوردهای ارزشمندی حاصل شد.

حکیم زاده، مجموعه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران را در موارد بسیاری از جمله گروه های آموزشی، یار و یاور وزارت آموزش و پرورش خواند و آن را نشان دهنده توانمندی خوب نیروهای این استان دانست.

وی خطاب به فرهنگیان این استان گفت: چالش‌های هفتگانه این استان و تنوع و گوناگونی جمعیتی در آن، که آن را تبدیل به یک ایران کوچک کرده است،؛ آنچه که موجب این دستاوردها شده، فقط و فقط وابسته به تلاش و همت شماهاست و ارزش کار شما را نشان می دهد.

این مقام مسئول بیان کرد: یادمان باشد این تابستان برای آموزش و پرورش یک تابستان طلایی و تکرار نشدنی و فرصت است، زیرا پس از دو سال آموزش پرچالش، فرصتی دست داده است تا دانش‌آموزانی که به هر دلیل امکان این را نداشتند که از نظر رسیدن به اهداف یادگیری همپای سایر دانش‌آموزان باشند از عدالت آموزشی و فرصت‌های برابر آموزشی بهره‌مند شوند.

رضوان حکیم زاده ادامه داد: با توجه به غیرحضوری شدن مدارس سهم خانواده‌هااز آموزش در دوران کرونا بسیار بالاتر رفت و دانش‌آموزانی که اولیای آنان «سواد مؤثر» داشتند، یعنی یک خانواده بتواند وضعیت سواد فرزند خود را درست مدیریت کند را نداشتند و یا خانواده‌های کمتر برخوردار، نتوانستند به یادگیری لازم برسند؛ که این فرصت برای آنان ایجاد شده تا خود را به این سطح برسانند.

معاون وزیر آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را سرمایه‌های ارزشمند کشور دانست که با مغزهای خلاق و آماده یادگیری و قلب‌های مهربان؛ چشم بر گرمی پذیرش و باور ما دوخته‌اند که می‌تواند منجر به یادگیری و جبران عقب ماندگی آنان در دوره تابستانی شود.

حکیم زاده، اظهار کرد: بعد دیگر این فرصت برای آموزش و پرورش، بعد کلان آن است و در گزارش مقام عالی وزارت به هیئت دولت ضمن تشریح تلاش‌های معلمان و خانواده‌ها در دوران کرونا، به افت یادگیری دانش‌آموزان اشاره کرده و هشدار دادند که اگر این خلا آموزشی جبران نشود دیگر نمی‌توان به فرصت‌های یادگیری خوب این دانش‌آموزان امیدوار شد و انگار آنان را از چرخه یک زندگی موفق خارج کرده‌ایم و منجر به این شد که با وجود دشواری‌ها، تحریم‌های ظالمانه و شرایط اقتصادی سخت، اعتبار قابل توجهی را دولت با گشاده دستی و انگیزه ایجاد عدالت و نصیب برابر آموزشی برای جبران این عقب ماندگی تخصیص داد و اجرای موفق این دوره تابستانی، خود یک امتحان خوب برای وزارت آموزش و پرورش است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در پایان ضمن اشاره به محدودیت حضور ما در جهان هستی و عمر کوتاه مسئولیت‌ها تاکید کرد: مهم این است که در این دوره به وظایف خود به خوبی عمل کنیم به طوری که اگر حضور ما منجر به بهتر یاد گرفتن یک کودک شود یعنی اینکه دور کردن از آسیب‌های اجتماعی و دادن فرصت زندگی خوب به او.

وی خاطرنشان کرد: هر کودکی در پهنه این شهرستان و استان، می‌تواند آینده این سرزمین و حتی بشریت را تغییر دهد به شرط اینکه ما معلمان با این نگاه آنها را ببینیم و آنان را سرمایه‌های ارزشمند انسانی بدانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار