وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیأت دولت مطرح کرد؛

لزوم استفاده از ماسک در مکان‌های بسته و وسایل نقلیه عمومی

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت ‌ستاد مقابله با کرونا به این نتیجه رسید‌ که در فضای باز استفاده از ماسک الزامی نیست و در مکان‌هایی که بسته است و تهویه ندارد و به ویژه در وسایل نقلیه عمومی باید استفاده شود.

کد مطلب: ۱۲۹۰۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم استفاده از ماسک در مکان‌های بسته و وسایل نقلیه عمومی

بهرام عین‌اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موفقیت‌های بزرگ در کشور در زمینه کرونا بوده است؛ چرا که واکسیناسیون در حجم وسیع و در زمان کوتاه انجام شد. ما از واکسن‌های موثر هم استفاده کردیم و از شهریور 1400 واکسن را با حجم زیاد وارد کردیم و تا امروز 150 میلیون دوز واکسن وارد کردیم. البته از دی‌ماه 1400 ورود واکسن متوقف شد و تولید داخلی انجام شد. ما در شش مرکز تولید واکسن داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این حجم زیاد باعث شد ایمنی مردم بالا برود و در اجلاسی که در ژنو داشتیم جزو چند کشور موفق در کنترل بیماری کرونا بودیم و با توجه به این که در خرداد کلا رقم مرگ ناشی از کرونا تک رقمی بود در ستاد کرونا به این نتیجه رسیدم که در فضای باز استفاده از ماسک الزامی نیست و در مکان‌هایی که بسته است و تهویه ندارد و به ویژه در وسایل نقلیه عمومی باید استفاده شود.

توصیه می‌شود سالی یک بار واکسیناسیون انجام شود

عین‌اللهی با بیان اینکه بیماری کرونا به طور کلی از بین نمی‌رود، مثل آنفولانزا می‌شود، گفت: توصیه می‌شود سالی یک بار واکسیناسیون انجام شود و با توجه به اینکه هنوز خطر کرونا در دنیا از بین نرفته است، توصیه می‌کنیم کسانی که شش ماه از تزریق آخرشان انجام شده، یک نوبت تزریق انجام دهند و در سال‌های بعد با توجه به شرایط بین‌المللی این واکسن را در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌دهیم.

در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت از قانون هم جلوتر هستیم

وی در خصوص گزارش وزارت بهداشت در رابطه با جوانی جمعیت گفت: ما در بحث جوانی جمعیت جزو وزارتخانه‌های پیشرو هستیم و سه الی چهارماه پیش قرارگاه جوانی جمعیت را در وزارت بهداشت با مدیریت خود من شروع کردیم و همه معاونت‌ها موظف هستند گزارش بدهند. ما فکر می‌کنیم از قانون هم جلوتر هستیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره شیوع وبا در کشور نیز بیان کرد: بیماری وبا هنوز آمار قابل توجهی نداریم و 40 مورد گزارش شده و در مناطق مرزی این خطر وجود دارد و سعی داریم کنترل کنیم، اما مهم است که شستشوی خوب سبزیجات را مدنظر قرار دهیم چون از این راه منتقل می‌شود.

وزیر بهداشت در ادامه اظهار کرد: وزارت بهداشت یکی از اولویت‌های خود را تامین دارو قرار داده است و در خود سازمان غذا و دارو تغییرات زیادی صورت گرفته است. در حال حاضر کنترل خوبی در این زمینه ایجاد شده است؛ اکنون در مرحله‌ای هستیم که منتظریم بیمه‌ها آمادگی پیدا کنند و از این رو یکی از برنامه‌های دولت تقویت بیمه‌هاست.

وی با بیان اینکه ما برای اولین بار بیشتر مردم را بیمه کردیم و ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه شدند، افزود: افرادی که وسع مالی خوبی دارند را نمی‌توانیم بیمه کنیم اما کسانی که در سه دهک پایین قرار دارند، با کد ملی می‌توانند خدمات بیمه دریافت کنند. همزمان با تقویت بیمه‌ها باید بتوانند پوشش دارویی را ایجاد کنند. اکنون سامانه تی تک هم تقویت شده و کنترل دارو را انجام می‌دهد.

وی از نظارت وسیع در این زمینه خبر داد و گفت: در شرکت‌های توزیع‌کننده و داروخانه‌ها این نظارت وجود دارد.

عین‌اللهی همچنین در خصوص برخورد و مقابله با شبکه مافیای دارو گفت: طبق قانون با این شبکه برخورد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار