سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس تا پایان شهریور ادامه دارد

شیراز (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس اعلام کرد سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس از ۵ تیر ماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس تا پایان شهریور ادامه دارد

محسن بهشتی‌پور در مراسم افتتاح طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان فارس در دبستان فروغی ناحیه دو شیراز گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف غربالگری و مداخله به هنگام انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس گفت: سنجش برای ورود به دبستان و پیش دبستان از سنین ۴ تا ۶ سالگی الزامی است.

بهشتی‌پور گفت: امسال پیش‌بینی شده بالغ بر ۱۰۵ هزار نوآموز دبستان و پیش دبستان در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان ثبت نام کنند که برای تمامی آنان گواهی سنجش سلامت صادرمی‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس گفت: دوران طلایی عمر یک کودک بین سن ۲ تا ۷ سالگی است که با ارزیابی و سنجش سلامت در صورت داشتن مشکل از نظر جسمی به پایگاه های تخصصی ارجاع داده می شوند که پس از رفع مشکل جسمی گواهی سنجش سلامت برای نوآموز صادر می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس گفت: سلامت عمومی، وضعیت جسمانی، شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و واکسیناسیون عمومی از عوامل مورد ارزیابی در سنجش سلامت نوآموزان است.

بهشتی‌پور گفت: ۱۰۰ پایگاه سنجش شامل ۶۵ پایگاه ثابت و ۳۵ پایگاه سیار است که از ۵ تیرماه آغاز و تا پایان شهریورماه سنجش سلامت نوآموزان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار