افزایش دمای هوا در کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی از افزایش دمای هوا در کشور تا آخر هفته خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش دمای هوا در کشور

بر این اساس طی امروز یکشنبه (۵ تیرماه) در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و بخش‌هایی از استان‌های گلستان و خراسان شمالی در بعضی ساعات رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت در روز دوشنبه (۶تیرماه) برای شمال استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۶ و۷ تیرماه) در نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان نیز انتظار می‌رود.

توده گرد وخاک شکل گرفته در کشور عراق روز یکشنبه در شمال‌ غرب، غرب، جنوب‌غرب، بخش‌هایی از نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

از یکشنبه تا چهارشنبه (۵ تا ۸ تیرماه) در برخی نواحی شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز شرقی وزش باد شدید و خیرش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده، در غالب نقاط کشور استقرار هوای گرم و روند تدریجی افزایش دما به‌ویژه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه انتظار می‌رود.

روز یکشنبه نواحی مرکزی خلیج فارس و روزهای دوشنبه تا چهارشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و دریای خزر مواج خواهند بود.

آسمان تهران فردا (۶ تیرماه) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۷ تیرماه) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۲۷و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا ( ۵ و ۶ تیرماه) اهواز با دمای ۴۷ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار