رئیس شورای شهر تهران:

ده‌ها هزار پرونده ماده ۱۰۰ بی‌نتیجه باقی مانده است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران درخصوص پیوست ایمنی و اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ده‌ها هزار پرونده ماده ۱۰۰ بی‌نتیجه باقی مانده است

مهدی چمران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران درخصوص سخنان اخیر پلیس درباره پیوست ایمنی ساختمان‌ها برای صدور پایان کار ساختمانی گفت: من هم از صحت و سقم این موضوع اطلاعی ندارم و دقیقاً نمی‌دانم پلیس چه چیزی را مد نظر دارد.

وی ادامه داد: مقررات ساختمانی معمولاً از سوی شورای عالی شهرسازی و شوراهای شهر به تصویب می‌رسد و اعلام هر چیزی به منظور اجرایی شدنی آن نیست و باید روی این موضوع فکر و دقت کرد.

چمران اضافه کرد: این موضوع نباید برای تمامی ساختمان‌ها باشد و به نظر می‌رسد پیوست امنیتی و پلیس انتظامی مربوط به طراحی ساختمان‌هایی مانند بانک‌ها و ساختمان‌های خاص می‌شود که نیاز به بررسی و مطالعه دارد.

رئیس شورای شهر تهران درخصوص اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها نیز گفت: چند ده هزار پرونده در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ حل و فصل نشده باقی مانده و با جریمه هم قابل حل نیست همچنین احکام تخریب نیز اجرایی نمی‌شود یا قابل تخریب نیستند و جرایم نقدی زودتر به نتیجه می‌رسند.

وی ادامه داد: به اصلاحاتی که مجلس در رابطه با قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها انجام داده خوشبین نیستم و با وجود آن که اصلاحات عمیق به وجود آمده نمی‌توان زیاد به آن دل بست زیرا به ضمانت اجرایی نیاز دارد. ماده 100 نیاز به یک تغییر اساسی دارد و مهمترین آن این است که علاوه بر صاحب ملک که تخلف کرده کسانی که اجازه تخلف دادند چشمانشان را به تخلف بسته و متوجه تخلف نیز نشدند، جریمه شوند و در غیر این صورت این جرایم سال‌ها استخوان لای زخم می‌ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار