در بازدید تیم شورای تجاری روسیه از منطقه اقتصادی ری؛

‌ما شرکای استراتژیک هستیم اما مرز مشترک نداریم

تهران (پانا) - رئیس شورای تجاری روسیه و ایران در بازدید از منطقه اقتصادی «ری» با بیان اینکه روسیه و ایران نقاط مشترک زیادی دارند گفت در رابطه با ایران دو مشکل اساسی  وجود دارد، یکی از آن‌ها که به تدریج حل می‌شود بحث مشکل پرداخت بین دو کشور است و مشکل دوم در حوزه حمل و نقل است.

کد مطلب: ۱۲۸۹۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
‌ما شرکای استراتژیک هستیم اما مرز مشترک نداریم

ولادیمیر عابدینوف رییس شورای تجاری روسیه و ایران گفت: ‌ما شرکای استراتژیک هستیم اما مرز مشترک نداریم و برای اینکه بار از ایران به روسیه و بالعکس منتقل شود باید یا از طریق دریا و یا کشورهای دیگر اقدام کنیم، تلاش می‌کنیم تا مشکلات موجود را حل و ارتباط بین دو کشور را استحکام بیشتری ببخشیم.

وی اظهار کرد: می توان با استفاده از ظرفیتها و حل مشکلات موجود به گسترش تبادلات اقتصادی دو کشور کمک کرد.

وی گفت: در حال حاضر همکاری ما با ایران فقط در حوزه استراتژیک نیست بلکه روابط دوستانه و دشمن مشترکی داریم که باعث استحکام بیشتر این ارتباط است.

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران با اشاره به تحریم ایران در ۴۳ سال اخیر گفت: روسیه نیز از این تحریم ها در امان نمانده و در حال حاضر که هر دو کشور تحریم هستند همه پروژه های اقتصادی، استراتژیک خواهد بود.

وی در ادامه افزود: ایران و روسیه با تأسیس شرکت های مشترک و یا ایجاد حلقه اشتراک بین شرکت های فعلی می تواند روابط بین ‌دو کشور را توسعه و ظرفیت ها را گسترش دهند.

ولادیمیر عابدینوف در خصوص بازدید از منطقه اقتصادی ری تصریح کرد: من برای اولین بار به این منطقه آمده ام، شرکت سرمایه‌گذاری مبینا دارای اهمیت استراتژیک است، در روسیه گفته می شود شما وارد تجارت نمی‌شوید مگر اینکه بخواهید آن را گسترش دهید.
رییس شورای تجاری روسیه و ایران در پاسخ به این سوال که آیا در نمایشگاه ایران در ماه اکتبر که تولیدکنندگان ۲۶ کشور در آن حضور پیدا می کنند ، مشارکت خواهند داشت؟ گفت: همه تلاشم را برای حضور شرکت های روسی و استفاده از این فرصت که می‌تواند باعث ایجاد فرصت تبادلات اقتصادی باشد می کنم و سعی می کنیم در این نمایشگاه از همه صنایع روسی حاضر باشند، این نمایشگاه برای تجار روسی جالب است و امیدوارم تعداد زیادی از شرکت های روسیه ای در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

بر اساس این گزارش؛ دست اندرکاران برگزاری رویداد اسکوکواکس از اعضای اتاق بازرگانی ایران و روسیه در ایران که این جلسات و مذاکرات با همکاری و حمایت آنها برگزار شده و خواهد شد تشکر و قدردانی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار