عسکری: بومی‌سازی سند تحول بنیادین از اولویت‌های آموزش و پرورش فارس است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس، اجرایی‌ کردن و بومی‌سازی سند تحول بنیادین، اجرای بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی و مسئله سوم اجرای برش استانی نقشه مهندسی استان، را به عنوان سه هدف اصلی در آموزش و پرورش فارس برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
عسکری: بومی‌سازی سند تحول بنیادین از اولویت‌های آموزش و پرورش فارس است

محمد خلیل عسکری، امروز در دیدار با جمعی از معلمان و مدیران آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار فارس در شیراز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۱۲۹ شهید معلم و دانش‌آموز، گفت: با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رهنمودهایی که نسبت به آموزش و پرورش دارند، این سه مسئله را راهبرد اصلی اداره آموزش و پرورش فارس عنوان کرد.

وی در ادامه از تلاش‌های وزیر آموزش و پرورش در اجرایی کردن سند تحول بنیادین تقدیر کرد و افزود: تکریم مقام معلم، به عنوان یکی از تاکیدات مقام عالی وزارت، یکی از سیاست‌های اصلی در حوزه مدیریتی آموزش و پرورش فارس است.
عسکری اظهار کرد: در همین راستا ارتباط با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در راستای تسهیل و رفع موانع موجود در آموزش و پرورش، از دیگر اولویت‌های ما در استان است که به طور مثال امروز ۲۰ تفاهم‌نامه با نهادها و دستگاه‌های مختلف در شورای اداری استان به امضا خواهد رسید.

وی ادامه داد: دیدارهای مردمی مدیران و معاونان اداره کل و ادارات در مساجد در روزهای دوشنبه هر هفته، ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مسائل موجود در آموزش و پرورش و ارتباط با خیرین را از جمله اقدامات موثر در رابطه با مردمی‌سازی و رفع مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی از وزیر آموزش و پرورش در اهتمام به اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان تقدیر کرد و افزود: بحث نظام رتبه‌بندی از سال ۷۲ شروع شده بود و تا سال ۹۰ اتفاقی نیفتاد ولی سند تحول بنیادین زمینه آن را ایجاد کرد در حالیکه تا سال ۹۹ همچنان اتفاقی در این حوزه رخ نداد.
وی ادامه داد: با تلاش‌ها و توجه رئیس جمهور و وزارت آموزش و پرورش برداریم جایگاه مقام معلم اعتبار این طرح جذب شد و اجرای آن تسهیل شد و فرآیند تسهیل نظام رتبه‌بندی اتفاق مثبتی بود که با یک کار مشورتی و مشارکتی تا کف مدرسه انجام شد.

عسکری با تاکید بر اینکه از سال ۹۰ تاکنون سابقه واریز سرانه نداشتیم، از واریز سرانه مدارس، پس از سال‌ها در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: این اتفاق مثبتی بود که برای حفظ و تحکیم جایگاه مدارس ضروری بود.

عسکری با اشاره به تلاش‌ها و اراده وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حضوری شدن مدارس، گفت: بازگشایی کامل مدارس و حضوری شدن روند آموزش موجب احیای جامعه شد و روح جامعه را تازه کرد.

وی افزود: در چند ماه گذشته کار ساخت ۸۲ پروژه ورزشی با تخصیص اعتبار ۱۰۰ درصدی آغاز شده است و همین امروز شاهد افتتاح ۴۲ زمین چمن و فضای ورزشی در استان هستیم.

وی از جذب بیش از ۷۰۰ مدرس به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های معلمان و مدیران در پیشبرد اهداف نظام آموزش و پرورش، از اصحاب رسانه به عنوان یکی از ارکان تربیت نام برد و افزود: باید توجه ویژه‌ای به اصحاب رسانه به عنوان ارکان تربیت شود.

خبرنگار: سیده مریم ترابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار