استاندار خراسان رضوی تاكید كرد؛

تسریع در تكمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام استان خراسان رضوی

خبرگزاری پانا: استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاه های اجرایی باید به جای تعریف پروژه های جدید، تلاش شان را در جهت اتمام پروژه های نیمه تمام پیش از پایان دولت مصروف دارند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در این باره افزود: آغاز پروژه های جدید بایستی تنها به موارد ضروری كه فوریت انجام آن ها با مطالعات كارشناسی تایید شده؛ محدود شود.
صلاحی خاطر نشان كرد: تسریع در اتمام پروژه های نیمه تمام در كنار فواید خود، دولت آینده را در تصمیم گیری بهتر برای چگونگی صرف منابع ملی یاری خواهد كرد.
وی ادامه داد: باید از فرصت فراهم شده مبنی بر تفویض اختیار فروش املاك مازاد دستگاه های اجرایی به استانداران در جهت پرداخت معوقات پیمانكاران و تامین بودجه پروژه های نیمه تمام بهره جست.
استاندار خراسان رضوی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاكید كرد: از هر گونه اسراف و صرف هزینه های غیر ضرور خودداری و در جهت بهره وری بیشتر منابع تلاش كنند.
سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی هم ضمن ارایه گزارشی از میزان تخصیص اعتبارات استان طی شش ماه گذشته گفت: از مجموع 9 هزار و 260 میلیون ریال اعتبار استان دو هزار و 620 میلیون ریال جاری و بقیه تملك دارایی بوده است.
رضا جمشیدی ادامه داد: از این میزان تا كنون در بخش جاری 46.2 و در بخش عمرانی 37.6 درصد تخصیص یافته است.
وی افزود: بنابر ابلاغ مركز، كمیسیون ماده 215 در خراسان رضوی همچون سایراستان ها تشكیل شده است كه موظف به بررسی مطالعات پروژه ها و صدور مجوز اجرای آن در صورت داشتن توجیهات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی، فنی و پدافند غیر عامل می باشد.
سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: بر این اساس هر پروژه نیمه تمامی كه فاقد این مطالعات باشد و یا حجم عملیات و میزان اعتبارش نسبت به موافقت نامه اولیه تغییر كرده باشد؛ نیز مشمول این ابلاغ می شود.
گفتنی است توزیع اعتبار عمرانی در تعدادی از شهرستان های استان، تصویب اجرای 32 طرح كه پیش از این به تایید كمیته امور زیر بنایی استان رسیده است و اختصاص 17 میلیارد و 550 میلیون ریال اعتبار برای احداث مجتمع اداری و ساختمان فرمانداری در پنج شهرستان تازه تاسیس استان از جمله مصوبات این جلسه بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار