سرپرست اداره آموزش و پرورش ملارد:

رعایت عفاف و حجاب، عامل امنیت در جامعه است

ملارد (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش ملارد در نخستین کارگروه عفاف و حجاب بر رعایت حجاب به عنوان عاملی مهم در تأمین آرامش و امنیت جامعه تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
رعایت عفاف و حجاب، عامل امنیت در جامعه است

سعید تیموری‌راد، سرپرست آموزش و پرورش ملارد در نخستین کارگروه عفاف و حجاب، ضمن اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب توسط دانش‌آموزان، همکاران و حتی اولیا دانش‌آموزان، بیان کرد: متأسفانه گاهی حجاب بصورت کامل و درست رعایت نمی‌شود و بین اولیا و همکاران فرهنگی مرزی مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس توسط همکاران فرهنگی بسیار مهم است و این مهم با رفتار فرهنگیان و برنامه‌ریزی درست در جهت رونق گرفتن آن صورت می‌گیرد، چرا که رعایت عفاف و حجاب در محیط آموزشی و اداری باعث امنیت کارکنان می‌شود و آموزش و پرورش می‌تواند در اقناع‌سازی افکار موثر باشد.

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد نیز طی سخنانی بیان کرد: رعایت بحث پوشش از بدو خلقت انسان مطرح شده و محدود به دین خاصی نیست، در همه کشورها اهمیت آن مشهود است و آرامش نفس و حفظ تحکیم بنیان خانواده از آثار آن است.

وی گفت: نقش آموزش و پرورش و معلم هدایت دانش‌آموز در راستای ساحت تربیتی اعتقادی سند تحول بنیادین و حیات طیبه است.

حضرتقلی ادامه داد: گاهی در مدارس همکاران فرهنگی به علت ضعف حجاب در مدارس به مشکل برمی‌خورند و لازم است با برخورد درست این موضوع به اولیا گوشزد شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد بیان کرد : حجاب و عفاف به همکاران آقا هم مربوط می‌شود و در بخش دانش‌آموزی علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی، قرار است امام جمعه شهرستان در تعدادی از مدارس با دانش‌آموزان در این مورد دیدار داشته باشد.

سپس رقیه عبدالمالکی، معاون آموزش ابتدایی در ادامه گفت: حجاب و عفاف فقط مختص به ظاهر فرد نیست و انسان باید از لحاظ درونی و اخلاقی نیز عفاف داشته باشد.

وی ادامه داد: ما فرهنگی هستیم و با اخلاق شایسته و نیکو و پوشش مناسب می‌توانیم الگوی خوبی برای دانش‌آموزان باشیم، البته نباید موضوع را بصورت اجباری مطرح کنیم.

در این نشست در مورد تعامل سازنده بین خانواده‌ها و آموزش و پرورش و نحوه دعوت دانش‌آموزان به رعایت حجاب مناسب و طراحی لباس متحدالشکل برای کادر اجرایی مدارس و نحوه دعوت درست دانش‌آموزان به رعایت حجاب مناسب، پیشنهاداتی ارائه و بررسی شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار