کارخانه تولید معتاد کجاست ؟

تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران نسبت به گزارش عملکرد قرارگاه اجتماعی واکنش نشان دادند .

کد مطلب: ۱۲۸۸۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
کارخانه تولید معتاد کجاست ؟

زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در هفتادو دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که با موضوع بررسی وضعیت قرارگاه اجتماعی برگزار شد گفت: راه اندازی قرارگاه اجتماعی با هدف هم افزایی و هماهنگی دستگاه های مختلف در حوزه آسیبهای اجتماعی اتفاق مبارکی است. این کار باعث شده همه دستگاه های در بالاترین سطح مقام مسئول در شهر تهران امکان اقدامات را در کمترین زمان و با بیشترین هماهنگی و کیفیت منسجم به سرانجام برسانند. به نظر می‌رسد در طول دوره مدیریت شهری اولین قرارگاهی که شهردار تهران زمینه فعالیت آن را فراهم کرده است، قرارگاه اجتماعی است و این از حکایت از اهمیت مساله در بدنه تصمیم‌گیری و اجرائیِ دستگاه های مختلف نسبت به موضوع آسیبهای اجتماعی دارد.

وی افزود: شورای شهر درباره قرارگاه اجتماعی مصوباتی را داشته که بر اساس اولویت باید در دستور کار معاونت اجتماعی شهرداری و مدیریت قرارگاه قرار می‌گرفت. همچنان که در گزارش‌های ارائه شده اشاره شده موضوع پایش محلات پر آسیب یکی از اهداف قرارگاه اجتماعی بوده است. باید اشاره کرد پایش و رصد آسیبها مشخصاً فراتر از موضوع شناسایی و برخورد با خانه های پلاک قرمز است. لذا انتظار می رود قرارگاه اجتماعی با استفاده از ظرفیت همکاری تمامی دستگاه‌ها و نیز نهادهای محلی بتواند یک اطلس دقیق از وضعیت آسیبهای اجتماعی به تفکیک مناطق و محلات و نوع آسیبها ارائه و ظرفیت رصد لحظه ای را فراهم کند. این اتفاق اگر به صورت علمی و جامع اتفاق بیفتد می تواند کلید اقدامات مهمی حتی در سطح پیشگیری باشد. در غیاب یک رصد جامع، پیامدهای ناخواسته ی اجرایی طرحها ممکن است اثرات مثبت آنها را نیز تحت شعاع قرار دهد. برای نمونه یک پیوست محلی و منطقه ای قوی می تواند پراکَنش مددجویان را بعد از اجرای طرحهای جمع آوری و پاکسازی پاتوقها و محلات آسیب خیز پیش بینی کند و تمهیدات لازم را در نظر گیرد.

در همین راستا رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در اهمیت برخورداری از یک برنامه منسجم گفت: به عنوان مثال همکاران در مجموعه شهرداری منطقه 15 و مجموعه قرارگاه اجتماعی، پاتوق «کوه‌سنگی» را پاک‌سازی کردند و این امر منجر به بهبود وضعیت زندگی همشهریان در محله رضویه شد. اما بررسی های بعدی نشان می دهد معتادان متجاهر در آن سوی اتوبان سکنی گزیدند و محله دیگری را درگیر کرده اند. از این جهت ما نیاز به یک پیوست داریم. بنابراین این مهم باید در اولویت باشد و طبیعتا ظرفیت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در این راستا یاری کننده قرارگاه خواهد بود.

شمس احسان در بخش دیگری از سخنان خود موضوع ساماندهی و توانمندسازی معتادان متجاهر را مطرح کرد و گفت: برآیند وضعیت پاتوق‌ها نشان می‌دهد در رابطه با جمع‌آوری معتادان متجاهر به عنوان دستور کار اولیه ی قرارگاه، می‌توان نتایج را قابل قبول دانست به گونه ای که کاهش تردد معتادان متجاهر در شهر احساس می¬شود و می توان مدعی موفقیت نسبی در این بخش بود. اما باید یادآور شد اولویت مصوب قرارگاه اجتماعی ساماندهی و توانمندسازی معتادان متجاهر بود. جمع آوری با ساماندهی متفاوت است. اگرصرفا بنا جمع آوری باشد طبیعتا معتاد مجدد به چرخه اعتیاد و آسیب بازخواهدگشت. پس صرفاً موضوع نگهداری نیست.

در رابطه با استفاده بهینه از اعتبارات در اختیار این گونه توضیح می دهد: اگر قرار باشد یک مددجو به مدت طولانی مثلا 9 ماه در مراکز نگهداری ساکن شود با برآورد تقریبی حداقلی روزانه 100 هزار تومان، مبلغی قریب به 30 میلیون تومان برای سرانه هر مددجو لازم است که مشخصا بسیار پر هزینه است و با این مبالغ می توان اقدامات اثربخش تری را انجام داد. این درحالی است که بودجه 90 میلیاردی اختصاص یافته در اعتبارات سال جاری شهرداری تهران برای توانمندسازی معتادان متجاهر، ناظر بر تمام ابعاد توانمندسازی نه صرفا جمع آوری و اسکان.

زهرا شمس احسان افزود: لذا انتظار می رود با تکمیل چرخه توانمندسازی و ساماندهی پس از سم‌زدایی و قطع مصرف، بر مراقبت ها و اقدامات پس از ترک مرکز تمرکز شود؛ این اقدامات باید از همان بدو ورود مددجو به مرکز در دستور کار قرار گیرد. قرارگاه اجتماعی باید این توان را داشته باشد که با تکیه بر همکاری بین دستگاهی چشم‌اندازی را برای ماندگاری بهبودی و پایدارسازی وضعیت سلامت این افراد ارائه دهد. همچنین باید یادآور شوم به هیچ وجه نباید از مشارکت مردم و حلقه های میانی غافل شویم. باید به گونه ای اقدام شود که سازمانهای مردم نهاد فعال، گروه‌های جهادی و مردمی را پای کار داشته باشیم. شهرداری تهران از ظرفیتهای خود یا دستگاه های دیگر بالغ بر 2000 نفر ظرفیت را برای نگهداری معتادان متجاهر اختصاص داده است و قریب به 600 نفر، در این لحظه در مراکز سکونت دارند که اغلب گروه های دشواری شامل سالمندان و بیماران زخم¬باز و عفونی هستند. به نظر می رسد می توانیم با استفاده بهینه از زیرساخت های در اختیار عمده نیاز به فضا را رفع و رجوع کنیم و بیشتر تمرکز همکاران گرامی در قرارگاه اجتماعی، صرف سایر ابعاد توانمندسازی و به ویژه تثبیت زندگی فرد در جامعه شود.

وی درباره لزوم برنامه ریزی برای استفاده از بهینه از زیرساخت‌های موجود تاکید کرد: در حال حاضر برخی از مراکز موجود آنطور که باید وارد چرخه عملیاتی نشده اند. تمام زیرساخت ها می بایست در یک تعامل فعال و هدفمند در ساماندهی و توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی هم افزایی داشته باشند. مراکز محلی مانند مددسراهای محلی و مراکز بهاران و پایگاه های خدمات اجتماعی با ظرفیت های محدودتر فرصت مناسبی برای اقدامات اثرگذار است. در همین راستا سامانسراهای موجود باید به کارکرد واقعی خود بازگردد و به عنوان یک بازوی اجرایی فعال در ساماندهی مراجعان دارای وضعیت های ویژه و پرنیاز به خدمت گرفته شوند.

سید جعفر تشکری هاشمی هم پس از استماع گزارش قرارگاه اجتماعی از سوی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه توجه به علت به جای توجه به معلول یکی از بدیهیات گزارش علمی و کارشناسی است گفت: معتقدم تا مادامی که علت یک آسیب اجتماعی همچنان حیات داشته باشد معلول هم مولد می‌شود، به همین دلیل است که به رغم سالها مقابله و برخورد با معتاد متجاهر بی آنکه علت آنرا برررسی کنیم چندان موفق نبوده ایم و جز هدر رفت سرمایه و فرصت ها و تکرار روش های گذشته تاثیر مثبت ِ اقدامات صورت گرفته را در شهر شاهد نبوده ایم .

وی از معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خواست گزارشی از تعداد معتادانی که درمان شده اند و به وضعیت عادی جامعه بازگشته اند ارایه کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عدم تحقق وعده شهردار تهران مبنی بر جمع آوری معتادان طی ٢ ماه تاکید کرد: متاسفانه آثار تحقق این وعده را در خیابان های پایتخت نمیبینیم و هنوز فراوانی معتادان در کوچه ها و محلات همانند گذشته است.

تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به ارایه گزارش قرارگاه های مختلف شهرداری تهران در شورای اسلامی شهر گفت: حتما در گزارش های ارایه شده از سوی معاونین باید به شاخصه هایی مانند برنامه ٥ ساله شهرداری تهران و برنامه مصوب سال ١٤٠١ توجه شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه گزارش های ارایه شده در شورای اسلامی شهر تهران نباید صرفا مبتنی بر بایدها و استنباط های شخصی افراد باشد متذکر شد: در گزارشات آینده دوستان به جای ارایه گزارش هاى شفاهی، گزارشات مکتوب همراه با آمار و ارقامی کمی به منظور ارزیابی دقیق به اعضای شورای اسلامی شهر ارایه کند .

مهدی اقراریان عضو شورای اسلامی شهر تهران هم در واکنش به گزارش ارائه شده در خصوص قرارگاه اجتماعی پایتخت که از سوی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در صحن شورا ارائه شد، با بیان اینکه نمی توان تنها نگاه سلبی داشت و باید نگاه ایجابی را نیز در نظر گرفت، اظهار کرد: یک ستاد عریض و طویل داریم که می خواهد به یک صف کوچک خدمات ارائه دهد و باید این شرایط اصلاح شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در جلسه قبلی موضوعی را مطرح کردم که پایتخت به قانون جامع مدیریت نیاز دارد، اظهار کرد: تهران را نمی توان با قوانینی که کشور با آن اداره می شود و تاریخ آن گذشته است، اداره کرد.

وی همچنین تصریح کرد: هر بخشی از قرارگاه اجتماعی متولی خود را دارد. ایجاد قرارگاه اقدام خوبی است اما دوای درد نیست و باید شهرداری از دستگاه ها تقاضای جدی داشته باشد.

اقراریان با بیان اینکه باید شورا و مدیریت شهری انقلابی به سمت حل مساله برود، اظهار کرد: رهاشدگی برخی عرصه ها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. برخی سالن های ورزشی در مناطق آسیب پذیر تعطیل هستند و وقتی کودکان و نوجوانان و ساکنان محلات نتوانند از خدمات استفاده کنند، دچار آسیب هایی همچون اعتیاد می شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید پیشگیری در این زمینه در اولویت باشد، تصریح کرد: ما توان و اولویت محدودی داریم. شرکت های بزرگی که در پایتخت حضور دارند، مسئولیت اجتماعی دارند و باید به سمتی برویم که این شرکت ها به وظیفه خود عمل کنند چون تنها شهرداری برای حل مشکلات نمی تواند جوابگو باشد و باید در سطح ملی وارد عمل شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رفت و آمدهای نمایشی پاسخگو نیست و باید تدبیری اندیشیده شود، گفت: آقای رئیسی از منطقه هرندی بازدید کرد اما باید دید که چه اتفاقی افتاده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا افزود: ما در حال دریافت اتوبوس با کمک دولت بودیم اما این اتفاق نیفتاد؛ وعده دولت وقتی در سفره مردم دیده شود می توان روی آن حساب کرد.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز درصحن شورای شهر تهران گفت: در طراحی و اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی در شهرداری تهران می بایست تمایز فلسفه وجودی و رسالت شهرداری ها با سایر نهادهای تخصصی عرصه فرهنگ و هنر مورد توجه جدی قرار گیرد و شهرداری می بایست در راستای رسالت و مأموریت های خاص خودش از عرصه فرهنگ و هنر استفاده نماید.

وی افزود شهرداری باید با طراحی برنامه هایی در موضوعاتی نظیر؛ ارتقاء و اصلاح رفتار حرفه ای رانندگان خودرو، ارتقای فرهنگ رفتاری مسافران تاکسی، اتوبوس و مترو، اصلاح فرهنگ رفتاری در حوزه پسماند و تفکیک زباله، آموزش در جهت فرهنگ آپارتمان نشینی، آموزش عمومی در زمینه ارتقای ایمنی و رعایت استانداردهای ساخت و ساز، توجه به زیبایی شهر و هویت شهرسازی ایرانی اسلامی، مسئولیت پذیری جمعی شهروندان در حوزه مسائل زیست محیطی، پاکیزگی و نگهداشت شهر، فرهنگ سازی در زمینه استفاده از حمل و نقل عمومی، فرهنگ سازی در حوزه قانون مداری در شهر، تقویت روحیه شهروند بازرس و تقویت احساس مسئولیت جمعی در حوزه جلوگیری از تخلفات شهری، آموزش و ترویج کاهش سفرهای غیرضروری در شهر از طریق استفاده از بستر خدمات الکترونیکی و خرید اینترنتی کالا و ده ها موضوع دیگربه ارتقای فرهنگ عمومی شهروندان کمک کند.

مظفر ادامه داد: در این زمینه ها شهرداری از روش های جدید آموزشی و بازیوارسازی و ابزارهای فرهنگی هنری نظیر فیلم، تئاتر، تولید محصول، طنز، کاریکاتور، طراحی و توسعه پارک های آموزشی ویژه کودک و نوجوان و سایر فناوری ها و ابزارهای نوین استفاده نماید تا بصورت متمرکز در قلمروی وظایف و رسالت های خود، فرهنگ عمومی شهر و شهروندان را ارتقاء دهد.

وی با تاکید برتمرکز حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری در این دوره روی مسئله آسیب های اجتماعی گفت: حوزه آسیب های اجتماعی موضوعی غامض و پیچیده است که خاصیت فنری و بازگشت به وضع قبل را دارد و عمدتاً اینگونه مسائل ریشه در معضلات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی چند وجهی کلان جامعه و کشور دارد و لذا نباید از قلمروی سایر وظایف اصلی شهرداری دور شد و می بایست در عناوینی که متناسب با وظایف اولیه و ذاتی شهرداری است نیز کارهای مبنایی خلاقانه و گسترده ای انجام گردد.

سید احمد علوی عضو شورای ششم شهر تهران در واکنش به ارائه گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از وضعیت قرارگاه اجتماعی گفت: کار کردن در حوزه اجتماعی سخت و البته اقدامات نیز دیربازده هستند و همین کار را سخت می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای ششم شهر تهران با انتقاد از بی توجهی معاونت اجتماعی به استفاده از ظرفیت های موجود در شهرداری تهران گفت: در دوره قبل شاید متوجه کارکرد مرکز پیام که برای خانم های آسیب دیده بود نشدند و آنرا تعطیل کردند اما انتظار ما این بود که در این دوره از این مرکز مجدد بهره برداری شود.

وی همچنین به بلاتکلیفی مراکز بهاران گفت: انتظار ما این بود که این مراکز نیز هرچه سریعتر تعیین تکلیف می شدند.

علوی ادامه داد: موضوع دیگر این است که دوستان نتوانستند تصویر خوبی از گرمخانه ها به مردم منتقل کنند، تا به محض ایجاد یک گرمخانه در محله ای، مردم محل معترض نشوند که این گرمخانه سبب ورود آسیب های اجتماعی به محله شان می شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از افرادی که شب را در گرمخانه سپری می کنند آسیب دیده نیستند، بلکه به علت مشکلی که دارند و در معرض آسیب قرار گرفته اند مجبور هستند شبی را در گرمخانه سپری کنند. بنابراین نشان دادن تصویری مناسب از وضعیت افرادی که در گرمخانه ها شب را سپری می کنند، برای اقناع افکار عمومی لازم است.

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران نیز درباره عملکرد قرارگاه اجتماعی گفت: ما به عنوان عضو شورا 9 ماه پس از تشکیل قرارگاه به پاسخ برخی از پرسش‌هایمان رسیدیم. ای کاش قبل از تشکیل و یا فعال شدن قرارگاه اعضای شورا کاملا توجیه می‌شدند و با اهداف قرارگاه و کارهایی که قرار است قرارگاه کند آشنا می‌شدند. از این جهت از شهرداری تهران گلایه مندیم.

او درباره کمک شهرداری به معتادان برای بازگشت به زندگی اظهار کرد: یک نفر در این چرخه به چرخه زندگی برگردد جای تقدیر و تشکر دارد و کسی نمی‌تواند اثرگذاری مثبت این موضوع را انکار کند. اگر حرفی می‌زنیم به عنوان نادیده گرفتن زحمات دوستان شهرداری نیست.

امانی توضیح داد: قرارگاه در شهر تهران و در مدیریت شهری ممکن است به یکی از این چهار دلیل تشکیل شده باشد؛ اول؛ مسائل و مشکلات در حوزه تشکیل قرارگاه این قدر زیاد و انبوه است که منابع و امکانات موجود در سازمانی که مسئولیت آن موضوع را دارد جوابگوی تکاپو و حل و فصل آن را نمی‌دهد و باید هم‌افزایی و جذب منابع و امکانات از سایر ذیربطان دریافت شود. دوم؛ ساختار رسمی و قانونی امکان حل آن موضوع را به مدیران شهری نمی‌دهد و لذا ناچار است ساختار موازی ایجاد کنند. سوم؛ دولت وظایف حاکمیتی و مسئولیتی خود را در قبال پایتخت انجام نمی‌دهد. چیزی که از اول دوره تکرار می‌کنم و لذا ناچاریم برای انجام مأموریتی که حتی اصل مسئولیت انجام ان هم با ما نیست، ما قرارگاه تشکیل دهیم. چهارم؛ قرارگاه جایگزین مدیریت واحد برای یکپارچه شهری شود.

امانی ادامه داد: معتقدم قرارگاه‌هایی که در حوزه مدیریت شهری تشکیل شدند هر چهار دلیل را دارند. یعنی؛ اول؛ مشکلات در حوزه تشکیل آن قرارگاه زیاد است که امکانات ما جوابگوی حل آنها را نمی‌دهد. دوم؛ ساختار رسمی و قانونی که در اختیار داریم نمی‌تواند مشکل را حل کند و مجبوریم تشکیلات موازی ایجاد کنیم. دولت وظایف حاکمیتی خود را در قبال پایتخت انجام نمی‌دهد و ما جایگزین‌اش می‌شویم. چهارم؛ مدیریت یک واحد که امکان ندارد و مدیریت یکپارچه همچنان در محاق کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و روی کاغذها است.

این عضو شورا اضافه کرد: بنابراین مدیریت شهری ناچار به انجام وظیفه‌ای که اصل آن بر عهده او هم نیست با تقسیم کاری که در استانداری صورت گرفته است، می‌شود. چیزی که از صحبت آقای توکلی زاده دریافت کردیم این شد که اول؛ اداره و هماهنگ کننده قرارگاه شهرداری است. دوم؛ اولویت فعلی کار قرارگاه هم فقط آسیب‌های اجتماعی است و در حوزه آسیب‌های اجتماعی هم فقط معتادان متجاهر و در حوزه معتادان متجاهر هم فقط معتادین متجاهر ویژه پذیرش‌شان با شهرداری تهران است.

امانی گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی در دوره های گذشته هزینه‌های زیادی صورت گرفته و موضوع پاکسازی چهره شهر و جمع آوری معتادین متجاهر و کارتن خواب‌ها چند بار تکرار شده است. سال 96 آمار 10000 نفر بوده و الآن 22000 نفر شده است؛ نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه صددرصد افزایش یافته است. کارخانه تولید معتاد متجاهر کجاست؟

امانی گفت: امام علی (ع) می‌فرماید اگر کسی تجربه شکست خورده را دوباره تکرار کند پشیمان می‌شود. معلوم نیست در چهار سال آینده این 22000 نفر 30000 نفر نشود چون در گذشته هم جمع‌آوری انجام گرفت و چهره شهر برای مدت موقتی پاک شد و پلاک‌های قرمز پلمپ شدند. مردم در محله هرندی می‌گفتند فلان مغازه و خانه در دوره گذشته پلمپ شد اما در طول چهار سال گذشته کم کم باز شدند و مجددا پای معتادان متجاهر به محله باز شد. آیا قرار است همین روند دوباره تکرار شود و قرارگاه اجتماعی برای عدم تکرار این روند چه پیش بینی‌هایی کرده است؟ در محله گردی های اخیر خودم شاهد حضور گروه های چند نفره از این آسیب دیدگان در منطقه 17 شهر تهران بودم.

او ادامه داد: گزارش‌هایی از محله هرندی داریم که دوباره برخی از معتادان به خیابان‌ها و معابر محله بازگشتند. فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به بستر مناسب نیاز دارد و به نظر من بهترین بستر هم از نظر جامعه‌شناسان و اساتید حوزه علم اجتماع، جلب مشارکت عمومی و همگانی است که متاسفانه در این دوره از مدیریت شهری ساختار و بستر مناسبی که در دوره های دوم و چهارم مدیریت شهری شکل گرفته بود و زمینه مشارکت اجتماعی را فراهم ساخته بود از دستور کار، هر چند ناخواسته خارج شد و شورایاران که نمایندگان منتخب مردم هستند فعلا شاهد و نظاره گر عملکرد ما هستند و در این فعالیت به بازی گرفته نشدند. در حالی که می‌توانستند در حوزه آسیب‌های اجتماعی کمک شایانی به مدیریت شهری کنند.

امانی گفت: نسبت فعالیت حوزه فرهنگی اجتماعی یا همین قرارگاه اجتماعی با برنامه پنج ساله سوم چیست؟ توسعه برنامه فرهنگی اجتماعی پنج ساله سوم 16 ماده دارد که پنج مورد از مواد آن به آسیب‌های اجتماعی اختصاص دارد. البته این فقط خاص حوزه اجتماعی نیست و همه شهرداری‌ها را دربر می‌گیرد اما چون بحث قرارگاه اجتماعی است آن را مطرح می‌کنم و طی نامه ای این موضوع را به رئیس شورای شهر اعلام کردم. در حال حاضر به عنوان عضو شورا واقعا نمی‌دانم از سه برنامه‌ای که وجود دارد کدام یک در دستور کار حوزه اجتماعی حداقل در حوزه آسیب‌های اجتماعی است؟ چون همه با هم متفاوت‌اند.

این عضو شورا اضافه کرد: برنامه پنج ساله یکسری وظایف را برای ما مشخص کرده در حالی که دو برنامه دیگر برنامه‌های دیگری پیش بینی کردند. ما به عنوان شورا که نهاد بالا سر شهرداری هستیم تنها ملاک‌مان برنامه پنج ساله است. گزارشی که آقای توکلی زاده داد با برنامه نسبتی نداشت چون قرارگاه اجتماعی را توضیح می‌داد اما به عنوان معاون اجتماعی شهرداری تهران وقتی به شورا می‌آید باید بداند مسئول نظارت بر عملکرد شهرداری در همه حوزه‌ها، برنامه‌های مصوب را ملاک عمل قرار می‌دهد. کدام 16 ماده برنامه پنج ساله سوم که 4،5 ماده آن در حوزه آسیب‌های اجتماعی ملاک عمل قرار گرفته است؟ اگر فقط آفت‌زدایی و حرص درختان اولویت باشد اما از آب، آفتاب و کود خبری نباشد باغ و گلستان هم پس از مدتی به انبوهی از بوته‌های خشک مبدل خواهد شد. جامعه شهری گلستانی است که باید همزمان با آسیب زدایی از ظاهر آن سایر فعالیت های انرژی‌زا و نشاط آفرین نیز در دستور کار ما قرار بگیرد.

سید محمد آقامیری هم در واکنش به گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در خصوص قرارگاه اجتماعی پایتخت اظهار کرد : یکی از درخواست های مردم این است که معتادان از پارک ها نیز جمع آوری شوند.

آقامیری: آسیب های اجتماعی معلول علت هایی است که باید رفع شوند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای بررسی پدیده ها باید علت را مورد توجه قرار داد، گفت: ما سالهای طولانی می خواهیم با معتاد برخورد کنیم اما باید ببینیم که چه علت هایی برای روی آوردن افراد به اعتیاد وجود دارد تا این علت ها را رفع نکنیم دور باطل در این چرخه جمع آوری معتادان متجاهر وجود دارد.

سروری: اقدامات مدیریت جهادی ادامه می یافت شاهد این همه آسیب اجتماعی نبودیم

همچنین در ادامه پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوره آقای قالیباف کارهایی برای مهار آسیب‌های اجتماعی آغاز شد اما در چهار سال گذشته متوقف شد و حالا مدیریت فعلی می‌خواهد آن را از زمین بلند کند، گفت: باید انرژی بیشتری بگذاریم تا به شرایط چهار سال قبل برگردیم و اگر اقدامات آقای قالیباف ادامه می‌یافت شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار