سردار حسن زاده در دومین کنگره شهدای فرهنگی شهر تهران

امروز در راستای جهاد تبیین؛ باید از بصیرت، ایمان و ایثارگری شهدای فرهنگی گفت

تهران(پانا) - فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ روشنگری و تبیین را اولویت اصلی امروز جامعه خواند و بر حرکت در مسیر تبیین و روشنگری برای تمام اقشار جامعه، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
امروز در راستای جهاد تبیین؛ باید از بصیرت، ایمان و ایثارگری شهدای فرهنگی گفت

در دومین کنگره شهدای فرهنگی شهر تهران؛ سردار، سرتیپ دوم پاسدار حسن حسن زاده؛ فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، ضمن ادای احترام به شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و عرصه تعلیم و تربیت با اشاره بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی، جنگ بر کشور تحمیل شد گفت: دوران دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران‌های تاریخ انقلاب و ایران است که در آن شاهد رشادت های بسیاری بودیم و حضور جانانه تمام اقشار جامعه این پیروزی بزرگ و افتخار آفرین را رقم زد و امنیت، آرامش کنونی و بازدارندگی پایدار کشور؛ مرهون ایثار گری ها و رشادت ها و خون پاک شهدا است.
دبیرکل کنگره ملی شهدای تهران، معلمان شهید را اسوه های عملی فرهنگ ایثار و شهادت خواند و افزود: معلمان شهید ما، همه مسیر شهید مطهری را پیمودند و بزرگترین درس را هم به صورت نظری و هم عملی، نه فقط به دانش آموزان زمان خود که به تمام تاریخ آموختند و با دفاع جانانه خود و شهادتشان؛ الگوی عملی شدند.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی، بسترسازی ظهور امام زمان (عج) است گفت: شهدای فرهنگی درک درستی از جایگاه تبیینی و اثرگذاری خود داشتند و تشخیص و تعیین اولویت ها یکی از درس های مهم آنها به ماست، ما نیز باید اکنون درک درستی از موقعیت خودمان و انقلاب اسلامی داشته باشیم.
سردار حسن زاده تعداد ٣۶ هزار شهید فرهنگی را معادل با تعداد شهدای ارتش خواند و خاطرنشان کرد:آموزش و پرورش به اندازه یک ارتش؛ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است و این اتفاق بسیار ارزشمندی است.
وی روشنگری و تبیین را اولویت اصلی امروز جامعه خواند و بر حرکت در مسیر تبیین و روشنگری برای تمام اقشار جامعه، تاکید کرد.
حسن زاده با تاکید بر توصیه مقام معظم رهبری درباره مقابله با عملیات روانی دشمن گفت: تمام تلاش دشمن نا امیدسازی مردم است و امروز هرکس مردم را از آینده ناامید کند، چه بداند چه نداند، برای دشمن کار می کند. لذا باید برای نسل جوان از بصیرت، ایمان و ایثارگری شهدای فرهنگی گفت.
وی در ادامه با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب که درس مهم شهیدان، درس امید بود اظهار کرد: رزمندگان ما در دفاع مقدس در شرایطی جنگیدند که امیدی به پیروزی نبود اما مجاهدت های امیدوارانه ایشان شامل نصرت الهی شد.
حسن زاده در ادامه با اشاره بر اینکه در نبردها هر پیروزی خساراتی هم دارد گفت: امروز دولت ما در نبردی اقتصادی در تلاش است و می بایست تلاش کنیم تحت تاثیر عملیات روانی دشمن قرار نگیریم و با فهم انقلابی و بصیرت بیش از پیش در حفظ ارزش های اسلامی و انقلاب بکوشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار