در گفت‌وگو با پانا:

کلانتری: بعضی‌ها به فجرسپاسی خیانت کردند تا تیم سقوط کند

تهران (پانا) - سرمربی سابق فجرشهید سپاسی گفت بعضی ها به جای حمایت از فجر، خیانت کردند تا این تیم از لیگ برتر سقوط کند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کلانتری: بعضی‌ها به فجرسپاسی خیانت کردند تا تیم سقوط کند

علی‌اصغر کلانتری در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به سقوط فجر سپاسی شیراز از لیگ برتر فوتبال، گفت: «اتفاق تلخ و تاریکی بود که واقعاً قلبم درد گرفت. برای این تیم زحمت‌کشیده بودم و نگذاشتند این تیم را حفظ کنم. واقعاً حق این تیم نبود، سقوط کند. بعضی‌ها اگر حمایت می‌کردند، قطعاً این اتفاق نمی‌افتاد. اما به‌جای حمایت، به فجر خیانت کردند. وقتی مرا برکنار کردند، 9 هفته باقی‌مانده بود و از 27 امتیاز ممکن تنها با 5، 6 امتیاز تیم در لیگ برتر حفظ می‌شد. بازی‌های آسان ما در شیراز با پدیده، آلومینیوم و خیلی از تیم‌های رده پایینی در شیراز بود. در خانه خودمان می‌توانستیم با یکی دو برد، تیم را حفظ کنیم. اما دقیقاً دو روز قبل از بازی با پدیده، مرا برکنار کردند. با دسیسه‌ای که در تیم انجام دادند، ذهن هیات مدیره را خراب کردند و باعث اخراجم شدند.»

وی افزود: «کی روش در جام جهانی قبلی، برای بردن مراکش برنامه‌ریزی کرده بود، چون می‌دانست نمی‌تواند آرژانتین را ببرد. ما هم می‌دانستیم نمی‌توانیم تیم‌های گردن‌کلفت را ببریم اما می‌توانستیم از آن‌ها مساوی بگیریم. امیدم این بود در نیم‌فصل دوم بتوانیم خیلی از تیم‌های رقیب را ببریم. مثلاً ما اگر پدیده را در شیراز می‌بردیم، تیم تا 99 درصد در لیگ برتر می‌ماند. اما بعضی‌ها خواستند ره صدساله مربیگری را یک‌شبه بروند. آن‌ها دست در دست مدیرعامل گذاشتند و با دسیسه‌ای که علیه من کردند، آمدند و تیم هم افتاد. این‌همه مشکلات در تیم بود. آن‌ها فکر کردند مربیگری همین‌طوری است که بیایی و فرشته نجات شوی. همه‌چیز را خداوند علیه خودشان کرد و تیم را انداختند. فکر می‌کردند، معجزه می‌کنند و تیم می‌ماند. ما در هفته دهم، در رتبه خیلی خوبی بودیم. در کارشناسی برنامه‌های تلویزیونی مشخص شد تا هفته دهم 7 امتیاز با اشتباهات داوری از تیم ما گرفتند. مقابل سپاهان یک پنالتی و فولاد دو پنالتی برای ما نگرفتند. وقتی دیدند تیم من گردن‌ کلفت است و موی دماغ خیلی از تیم‌های بزرگ شده، دوست نداشتند در فجر باشم. با هر تیمی بازی کردیم، مربیانش از قدرت فنی تیم ما گفتند. اما به این تیم خیانت کردند و در تیم تفرقه انداختند.»

سرمربی سابق فجر سپاسی ادامه داد: «الان که لیگ تمام‌شده، بازیکنان تک‌تک به من زنگ می‌زنند و حرف‌هایی را می‌گویند که آدم شرمش می‌آید بگوید. کسانی به من خیانت کردند که به آن‌ها جا و مکان و سروشکل دادم تا بزرگ شوند. اسم کسی را نمی‌آورم ولی خودشان می‌دانند منظورم چه کسی است. 10 سال سرمربی این تیم بودم. 10 سال در برق دستیار و کمک‌مربی بودم. اما آقایان می‌خواهند یک‌شبه سرمربی شوند. وقتی تیم به پدیده باخت، مطمئن شدم که فجر سقوط می‌کند. متأسفانه با جو مسمومی که راه انداخته بودند، 80 درصد جو شیراز از لیدر گرفته تا هواداران را علیه من کردند. مدیر(فلاح) همه را پای‌کار آورده بود تا مرا بزنند. فاصله ما با پدیده قبل از بازی با این تیم، 6 امتیاز بود و اگر در شیراز آن‌ها را می‌بردیم، به 9 امتیاز اختلاف می‌رسیدیم و قطعاً به ما نمی‌رسیدند. فقط می‌ماند نفت مسجدسلیمان که آن‌ها را هم می‌گرفتیم.»

اصغر کلانتری گفت: «آقایان در 9 بازی کاری کردند که به‌عنوان تیم آخر سقوط کردیم. من از وقتی به باشگاه گفتم، از 9 بازی تنها 6 امتیاز برای بقاء می‌خواهیم، مرا کنار گذاشتند و گفتند خب این امتیازها را با مربی دیگری می‌گیریم. کاش آن حرف را نمی‌زدم. فکر کردند این 6 امتیاز را می‌گیرند و سرمربی و مدیرعامل قهرمان شیراز می‌شوند. این کار من بودم و می‌فهمم که از 27 امتیاز ممکن، اگر 6 امتیاز می‌گرفتیم، قطعاً تیم می‌ماند.بازیکنانم کار خودشان را انجام دادند. شاید آن‌ها تحت تأثیر برخی حرف‌ها قرار گرفتند اما خیانت نکردند. البته یکی دو بازیکن به من زنگ زدند و از من حلالیت طلبیدند. کسی که خیانت‌کار بزرگ و مقصر اصلی بود، مدیریت باشگاه بود که متأسفانه گزارشگر شیراز را هم ه من کرده بود. از او هم نگذشته بودند تا مرا بزند.»

وی با اشاره به کیفیت لیگ برتر خاطرنشان کرد: «چندین سال بود در لیگ یک مربیگری می‌کردم و انتظار داشتم لیگ برتر کیفیت خیلی بالایی داشته باشد. انتظارم بیش از این حرف‌ها بود. اکثر تیم‌ها دفاعی بازی می‌کردند و این شیوه به فوتبال آسیب می‌زند. پیشرفت لیگ برتر بعد از 21 دوره باید بیشتر از این‌ها بود. خیلی تیم‌ها مشکل اساسی و زمین داشتند. ما، مس رفسنجان، نساجی و شهرخودرو زمین نداشتیم. هنوز تیم‌ها زمین اختصاصی ندارند. تیم‌ها 300، 400 میلیارد هزینه می‌کنند اما تفاوت فنی آن‌ها با دیگر تیم‌ها چشمگیر نیست. فقط حمایت مالی تیم‌ها تفاوت‌ها را رقم می‌زند. یک تیم مثل ما 15 تا 20 میلیارد هزینه می‌کند و طبیعی است نتواند با تیمی که خیلی هزینه می‌کند، نتواند رقابت کند. حتی سرباز هم به تیم فجر نمی‌آمد. هر بازیکن سربازی می‌آمد، می‌گفت 2 میلیارد می‌خواهم و اگر ندهید می‌روم دانشگاه ادامه تحصیل می‌دهم. اما طبق مصوبه باشگاه، می‌توانستیم حقوق ماهیانه 5 میلیونی به بازیکنان سرباز پرداخت کنیم.»

سرمربی سابق فجر سپاسی افزود: «متأسفانه پایه‌های تیم فجر هم وضعیت بدی دارند. این‌قدر اتفاقات بد در آنجا زیاد بود که من اعلام کردم، ارتباطی با تیم‌های پایه ندارم تا از نام من سوءاستفاده نکنند. وقتی مربی پایه باید خودش اسپانسر بیاورد، معلوم است چه اتفاقاتی می‌افتد. نظارتی هم از سوی باشگاه نیست. من سال 95-96 از تیم امید باشگاه، 14 بازیکن را برای لیگ یک انتخاب کردم که 8، 9 نفر آن‌ها فیکس بازی کردند. آن سال تیم در رده چهارم لیگ یک قرار گرفت. تیم تحت اختیار باشگاه بود. شما حساب کنید آن موقع تیم فجر همیشه به فوتبال ایران ستاره معرفی می‌کرد. تیم‌های پایه برای باشگاه‌ها اهمیتی ندارند و توجهی به آن‌ها نمی‌شود. متأسفانه استعدادهای فوتبال این شهردارند چوپانی و کشاورزی می‌کنند، آن‌وقت یک عده بی‌استعداد با خریدن پیتزا و دادن پول وارد تیم پایه می‌شود.»

علی‌اصغر کلانتری در پایان سخنان خود گفت: «خدا را شکر کسانی که باعث سقوط این تیم شدند، دارند یکی‌یکی کنار گذاشته می‌شوند. مدیرعامل هم‌تغییر کرد و کسی آمده که مطمئنم با شناختی که از او دارم، تیم را به روزهای خوب برمی‌گرداند. بعضی‌ها مثل زالو در شیراز نشسته بودند تا از تیم بهره ببرند اما مدیریت جدید راهشان را سد می‌کند. بااینکه مدیر جدید را می‌شناسم اما دنبال برگشتن به فجر نیستم. باوجوداینکه همه‌چیزم را از فجر دارم اما به‌هیچ‌وجه برنمی‌گردم. من در شرایط خیلی بدی سرمربی این تیم شدم چون مدیر این تیم نمی‌خواست من باشم. باوجود همه نا ملایمتی‌ها ایستادم تا تیم شهرم آسیب نبیند. اما زورم نرسید و برخی‌ها به هدفشان رسیدند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار