معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رودهن:
پرورش نسلی فرهیخته و تحلیلگر در مدارس با شناخت افرادی چون دکترعلی شریعتی
رودهن (پانا) - معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش وپرورش رودهن، در سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی، بسترسازی برای شناخت شخصیتهای بزرگ اسلامی و ایرانی چون دکتر شریعتی در مدارس، برای دانشآموزان را گامی در جهت عزت ایران و پرورش نسلی فرهیخته و اندیشمند تحلیلگر برشمرد.
سیداحمد الهینیا، معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش وپرورش رودهن در روز سالگرد درگذشت علی شریعتی در گفت وگو با پانا بیان کرد: «وقتی نام شخصیتهای بزرگ، عالم و دانشمندی چون علی شریعتی میآید بیاختیار ما ایرانیان در ذهنمان سخنان تاثیرگذار و کلام نافذش حتی شده یک جمله، تداعی میشود، شریعتی که خود نمونه یک انسان وارسته و صاحبنظر بود و با آگاهی و دانشفراوان در راه خدمترسانی به مردم و ملت گام برمیداشت و سعی در شناخت اسلام و انقلاب واقعی داشت و گرویدن به این دو را لازمه اجرای عدالت اجتماعی میدانست.»
وی افزود: «دانشآموزان ما، نسلی که در کلاس درس و مدرسههایی که ما بانیان آن هستیم و در آن در تلاشیم که تعلیم و تربیت را پیش ببریم و اهدافی را که خود با هزار دلیل و سند و برهان به تحریر درآوردهایم و بر آن صحه میگذاریم که قطعا صحیح است و همهشان هدف والای بالندگی و رشد دانشآموزان را در پی دارد، اما وظیفه سنگینتری هم داریم و آن اشاعه مکتبها و نظریههای بزرگانی چون شریعتی و هزاران شخصیت علمی و صاحبنظر در این کشور است، کلمه به کلمه، جمله به جمله سخنان کسی چون دکتر شریعتی اگر با تخصص و مطالعه برای دانشآموز شرح و بسط داده شود، خودش کمال و عزت را در صراط مستقیم، برای آن دانشآموز به همراه خواهد داشت.»
الهینیا بیان کرد: «وقتی صحبتها و سخنان مفهومی و پرمحتوایش را درباره حضرت فاطمه(س)، میخوانی، امکان ندارد لحظه تفکر سرتاسر وجودت را فرا نگیرد، گویی با تمام محتوا و با همه حواست میخواهی فاطمه را بشناسی و درک کنی. واقعا امکان ندارد در هیچ قالب دیگری بتوانی اینگونه در معرض آموزشی به این وسعت و عمق قرار بگیری.»
معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش وپرورش رودهن خاطرنشان کرد: «باید چون یک مجاهد، یکمتعهد به نظام تعلیم و تربیت تمام همت و تلاش خود را انجام دهیم تا دانشآموزان، این آیندهسازان فردای جامعه را در راستا و مسیر شناخت نظریههای دانشمندان و پژوهشگران بزرگ ایرانی قرار دهیم و آنها را تشویق کنیم که مطالعه کنند، فراخوانهای مطالعه پیرامون یک شخصیت، مسابقات مختلف، جلسات پرسش و پاسخ و معرفتی درباره آن شخصیت طراحی و اجرا کنیم، فرصت تحقیق و پژوهش به دانشآموزان بدهیم و بسترش را فراهم کنیم؛ شاید با این اقدامات و هزاران اقدام و خلاقیت دیگر بتوانیم چراغی در مسیر تربیت نسلی فرهیخته و اندیشمند روشن کنیم و امیدوار به عزت و سربلندی جاویدان کشورمان باشیم.»
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه