ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان افغانستانی فاقد مدارک هویتی در مدارس ایران

تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش گفت دانش‌آموزان افغانستانی مقیم ایران که مدارک هویتی ندارند، در مدارس ثبت‌نام می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان افغانستانی فاقد مدارک هویتی در مدارس ایران

به گزارش صدا و سیما، مهدی فیاضی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش گفت: بخش زیادی از شاگردان خارجی افغانستانی هستند و می‌توانند در کنار دانش آموزان ایرانی بهترین تحصیلات را دریافت کنند.

فیاضی افزود: تعداد این دسته از شاگردان به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد و ما حتی دانش آموزانی را که مدارک هویتی ندارند هم پذیرش می‌کنیم.

وی درباره هزینه‌های دریافتی از آن‌ها نیز اظهار داشت: گاهی مواقع هزینه‌های مختصری از آن‌ها بابت کار‌های اداری دریافت می‌شود، اما هزینه‌های تحصیلی آن‌ها تابع تصمیمات انجمن‌های اولیا و مربیان است و این هزینه‌ها مانند دانش آموزان ایرانی است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود درباره معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور هم گفت: امسال ۴۰ معلم برای اعزام به مدارس خارج از کشور آموزش می‌بینند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش این معلمان پس از از آزمون کتبی باید در مصاحبه‌های تخصصی هم شرکت کنند تا جایگزین معلمانی که پس از پایان دوره کاریشان به کشور باز می‌گردند، شوند.

فیاضی افزود: معلمان اعزامی معمولا آموزش‌های بدو اعزام شامل شناخت پروتکل‌ها و مسائل بین المللی را دریافت می‌کردند که از امسال تصمیم گرفته شد، در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهیدرجایی رشته دیپلماسی آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد افتتاح شود و افراد متخصص برای کار‌های بین المللی نهاد‌های وابسته به آموزش و پرورش آماده شوند.

وی همچنین گفت: در کنار این آموزش‌ها سه درس اختیاری به نام‌های مدارس بین المللی، مطالعات تطبیبقی و دیپلماسی آموزشی مقطع کارشناسی در همه پردیس‌هایی که می‌توانند آن را پیاده کنند ارائه می‌شود تا ظرفیت آموزش‌های بین المللی آموزش و پرورش از زمان تربیت معلم آغاز شود که این ابتکار جدیدی است.

وی ادامه داد: در نزدیک به ۴۰ کشور، حدود ۱۰۰ مدرسه ایرانی داریم که بیشتر از ظرفیت نیرو‌های محلی و ایرانیان مقیم برای همکاری استفاده می‌کنیم. وی تعداد افراد شاغل در مدرسه‌های ایرانی را حدود هزار نفر برشمرد و گفت: حدود ۹۰۰ نفر از آن‌ها از ایرانی‌های مقیم خارج از کشور یا از خارجی‌های علاقمند به ایران هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار