وزیر جهاد کشاورزی:

الگوی کشت مبتنی بر واردات محصولات آب‌بر پیاده‌سازی می‌شود

امسال از محصولات آب‌بر عوارض می‌گیریم

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از امسال از محصولات آب‌بر عوارض گرفته می‌شود، گفت باید به سمت الگوی کشتی حرکت شود که محصولات آب‌بر وارد و درازای آن محصولات اساسی تولید شود.

کد مطلب: ۱۲۸۶۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
الگوی کشت مبتنی بر واردات محصولات آب‌بر پیاده‌سازی می‌شود

سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی با تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت: «این افتتاح باید بستر تسریع نفوذ بهره‌وری در کشاورزی باشد. اقتصادی و تجاری‌شدن کشاورزی از مسیر علم و فناوری می‌گذرد و این امیدواری وجود دارد که این پارک‌ها شرایطی را فراهم کنند تا این مهم در سطح کشور گسترش پیدا کند. قطعاً دهکده‌های کشاورزی که مبتنی بر فناوری هستند در کشور می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند تا هم کشاورز ما ثروتمند شود و هم تولید متحول شود.»

اقتدار غذایی ایران در دستور کار است

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت اقتدار غذایی ایران در منطقه اعلام کرد: «با توجه به اینکه امسال سال دانش‌بنیان‌هاست امیدوارم تمام مصادیقی که مقام رهبری نام بردند، برآورده شود زیرا برای ما رسالت سنگینی ایجاد شده و امیدوارم پاسخ درخوری داده شود.»

وی افزود: «در شرایط کنونی همه دنیا می‌دانند که کشاورزی و امنیت غذایی نقش کلیدی در جهان دارد. قیمت‌های عجیب رو‌به‌رشد نشان می‌دهد چالش آینده دنیا، چالش غذاست و آن‌قدر حوزه غذا مهم شده که قوانین بر اساس موضوع غذا تغییر کرده است.»

افزایش قیمت خرید تضمینی گندم پیام مهمی برای کشاورز داشت

وی با اشاره به اهمیت افزایش قیمت خرید تضمینی گندم گفت: «از ابتدای سال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم پیام مهمی برای کشاورز داشت و نتیجه‌اش در کشت زراعی سال آینده دیده می‌شود. وزارت جهاد کشاورزی اولین وزارتخانه‌ای بود که برای حضور دانش‌بنیان‌ها برنامه‌ریزی کرد.»

ساداتی‌نژاد گفت: «در موضوع کشت دانه‌های روغنی و کلزا سرمایه‌گذاری ویژه انجام دادیم و کشاورزی قراردادی سایر محصولات هم استمرار پیدا می‌کند تا کشاورز روی کاشت تمرکز کند.»

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت سازمان تات در حوزه کشاورزی گفت: «سازمان تات مهم‌ترین مبنا را در تحول کشاورزی دارد و برای کشاورز تات باید قوت قلب باشد. من حاضرم ساختمان‌های وزارت کشاورزی را بفروشم و خرج توسعه علم و فناوری در این حوزه بکنم.»

از محصولات آب بر عوارض خواهیم گرفت

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تا شهریور امسال باید الگوی کشت را ابلاغ کنند، گفت: «از برنامه دوم توسعه قرار بوده الگوی کشت ابلاغ شود ولی هنوز زمین مانده است. از امسال از محصولات آب‌بر عوارض خواهیم گرفت. باید به سمت الگوی کشتی برویم که محصولات آب بر وارد شود و درازای آن کالای اساسی تولید شود.»

وی افزود: «شرایط و بسترهای خوبی برای تحول در حوزه کشاورزی فراهم است. شورای قیمت‌گذاری بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و توجه و تمرکزها بر این نهاد است و در این مسیر مهم‌ترین پشتوانه تات است. تولید گندم امروز بذری است که تات تولید کرده و امروز بذر اسلحه ماست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار