معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:

بستر حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در کتابخانه‌های عمومی فراهم شود

اردبیل (پانا) - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به فرارسیدن تعطیلات تابستانی گفت بستر لازم باید برای حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در کتابخانه‌های عمومی و استفاده از منابع غنی علمی موجود در این مراکز فراهم شود.

کد مطلب: ۱۲۸۶۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
بستر حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در کتابخانه‌های عمومی فراهم شود

رضا قاسمیان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: کتابخانه‌ها سهم بسزایی در توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه و نیز پیشرفت فرهنگ، آموزش و غنی کردن اوقات فراغت دارند.

وی کتابخانه‌ها را مرجع فرهنگی برای همه اقشار بویژه برای جویندگان دانش دانست و گفت: افزایش تمرکز، توسعه تفکر نقاد، تقویت توانایی‌های نوشتاری و آشنایی با تاریخ و سرگذشت نسل های گذشته از فواید کتاب و کتابخوانی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: جامعه‌ای فرهیخته محسوب می‌شود که شهروندان آن به کتاب و کتابخوانی اهمیت دهند و آن را جزو اولویت‌های خود قرار دهند، چرا که پیشرفت یک جامعه در سایه‌ کتابخانه‌ها و منظومه‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی است.

قاسمیان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها در جامعه‌ای که دانش و وسایل ارتباطی آن در حال پیچیده شدن است باید نقش وسیع‌تری ایفا کنند و با بکارگیری فناوری‌های پیشرفته وظیفه اطلاع‌رسانی و اشاعه اطلاعات را به بهترین و سریع‌ترین نحو انجام دهند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نهادی که در هر کشور موظف است به نیازهای فرهنگی و اطلاعاتی همه اقشار جامعه پاسخ دهد، کتابخانه است و حضور کتابخانه در جامعه یک مرجع فرهنگی برای همه اقشار بویژه جویندگان دانش محسوب می‌شود.

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه از تلاش برای ترویج کتاب و کتابخوانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی کتاب محور و همچنین توسعه بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، نشست‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی را در کنار ارائه خدمات کتابخانه‌ای از اقدامات مهم فرهنگی کتابخانه‌های عمومی دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: تمامی کتابخانه‌های عمومی با محوریت کتاب و متناسب با ایام و اعیاد ملی و مذهبی و مناسبت‌های مختلف به صورت مستمر برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی را اجرا می‌کنند و جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی با موضوعات مربوط به سیره زندگانی ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع) از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی است که همه ساله با مشارکت قشرهای مختلف بویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

رضاقلیزاده، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ابنیه فرهنگی را از دیگر اولویت‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: در حوزه به روز رسانی تجهیزات کتابخانه‌ای اقدامات قابل توجهی طی سال‌های اخیر صورت گرفته و برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های راکد مانده کتابخانه‌ای در بودجه سال جاری اعتبارات مناسبی اخذ شده است.

وی پروژه سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل، کتابخانه روستایی دولت آباد نمین، کتابخانه شهر جدید قصابه مشگین‌شهر، کتابخانه مرکزی خلخال و کتابخانه خیّرساز روستای ورگه سران سرعین را از پروژه‌های در دست احداث ذکر کرد.

رضاقلیزاده گفت: اعتبارات موردنیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها مصوب شده و در تلاش هستیم پروژه سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل و کتابخانه خیّرساز روستای ورگه سران را تا پایان سال تکمیل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار