مدیرکل آموزش و پرورش استان:

یک‌هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز قزوینی در طرح دادرس شرکت کردند

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از شرکت یک‌هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز قزوینی طرح دادرس خبر داد و گفت با توجه به شرایط کرونا این طرح به ۲ شیوه مجازی و حضوری در مدارس اجرا شد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
یک‌هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز قزوینی در طرح دادرس شرکت کردند

به گزارش روابط عمومی و اداره اطلاع رسانی آموزش وپرورش قزوین، نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح دادرس علاوه بر مهارت‌های امدادی با اصول اساسی، اهداف و ارزش‌های جمعیت هلال‌احمر آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه آموزش طرح ملی دادرس ویژه دانش آموزان پایه هشتم است، اظهار کرد: به همین منظور ۹۹ مدرسه متوسطه اول در استان در این طرح مشارکت داشتند.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: با توجه به حادثه خیز بودن کشور و به منظور آمادگی بهتر دانش آموزان برای مقابله با حوادث و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش در زمان وقوع بلایا و حوادث، افزایش سطح ایمنی دانش‌آموزان و تربیت تیم‌های دانش‌آموزی ضروری است.

این مسوول تاکید کرد: طرح ملی دادرس یکی از برنامه های مهم سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود که در تلاش برای ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان، افزایش آگاهی و مهارت‌های لازم برای آنها هنگام رویارویی با سوانح و بلایاست.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح مباحثی اعم از پناهگیری، خروج اضطراری، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، ارزیابی، آتل بندی و موارد مهم دیگر آموزش داده می شود.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: این طرح با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوعدوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ بین جوانان به ویژه دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش عملیاتی شده است.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار