مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عنوان کرد

تلاش برای ارتقای سهم بخش خصوصی و دولتی در تولید ناخالص ملی

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عنوان کرد که تلاش بخش خصوصی و دولتی باید به نحوی باشد که بتوان سهم اقتصاد کشاورزی را در تولید ناخالص ملی از وضعیت فعلی به ارتقاء رساند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای ارتقای سهم بخش خصوصی و دولتی در تولید ناخالص ملی

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل قادری فر، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در «همایش ملی نقش تشکل‌های بخش کشاورزی و صنعت غذایی در گام دوم انقلاب»، گفت: مقام معظم رهبری در بندهای ۱۹ گانه بیانیه گام دوم انقلاب از اهمیت به‌کارگیری علم، فناوری و نوآوری یادکرده‌اند؛ ما نیز در سازمان تعاون روستایی باهدف رسوخ نوآوری در حوزه کشاورزی و به‌عنوان مصرف‌کننده، تولیدکننده و استفاده‌کننده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌های عمده‌ای که در بخش کشاورزی وجود دارد به دنبال رسوخ نوآوری در حوزه کشاورزی هستیم.

قادری فر افزود: نوآوری در کشاورزی، صنعتی شدن کشاورزی و ارتقاء بهره‌وری با حمایت بخش خصوصی و پشتیبانی بخش دولتی امکان‌پذیر است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه امنیت غذایی از مفاد بیانیه گام دوم انقلاب است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امسال را به‌عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری کرده‌اند و خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی در تمام برنامه‌ها و راهبردهای خود این اصل مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا اقداماتی ازجمله گفتگو با تشکل‌ها، بازدید از نمایشگاه فناوری‌های خوراک دام، طیور و آبزیان و افتتاح اولین پارک علم و فناوری حوزه کشاورزی که به همت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، انجام شده است.

قادری فر در پایان با اشاره به فعالیت‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و ثابت‌قدم بودن این سازمان در گفتگو با تشکل‌ها، از راه‌اندازی شورای فناوری در جهت استفاده حداکثری از این ظرفیت‌‌ها خبر داد و گفت: تلاش بخش خصوصی و دولتی باید به نحوی باشد که بتوانیم سهم اقتصاد کشاورزی را در تولید ناخالص ملی از وضعیت فعلی به ارتقاء برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار