استاندار آذربایجان‌غربی:

دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت از خانوارهای محروم به صورت جهادی وارد عمل شوند

رشد شاخص های توسعه‌ای در مناطق محروم باید ارتقا یابد

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد حداقل کاری که برای مناطق حاشیه‌نشین و توسعه‌نیافته باید انجام داد، رساندن شاخص‌های این مناطق به متوسط استانی است.

کد مطلب: ۱۲۸۶۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت از خانوارهای محروم به صورت جهادی وارد عمل شوند

به گزارش اداره کل استانداری آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان با موضوع بررسی وضعیت مناطق حاشیه نشین ارومیه که پس از بازدید از این مناطق برگزار شد، با اشاره به اینکه در بررسی شاخص‌ها، کل ارومیه لحاظ می‌شود و نقاط مختلف به صورت مجزا مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: باید در این خصوص کار اساسی صورت گرفته و شاخص‌های منطقه به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد تا نقصان‌ها مشخص شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین توجه به روش‌های مختلف جهت دریافت اعتبار برای توسعه این مناطق را ضروری دانسته و افزود: با اعتبارات موجود، امکان اقدامات سریع برای بهبود وضعیت مناطق دارای مشکل در آذربایجان غربی و شهر ارومیه وجود ندارد و نیازمند اعتبار مناسب و کار اساسی در این بخش هستیم.

معتمدیان در ادامه تاکید کرد: در این خصوص، شهرداری‌ها تکلیف قانونی دارند و باید برای بهبود شرایط مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم شهر، اعتبار اختصاص دهند.

وی از اجرای طرح 2020 برای توسعه مناطق محروم شهری در سطح کشور نیز خبر داده و افزود: در این قالب، 2 هزار و 20 نقطه انتخاب و به صورت ویژه برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در آنها اعتبار گذاشته شده و اقدام صورت می‌گیرد که متاسفانه در این قالب، در استان ما اقدام خاصی صورت نگرفته و هیچ دستگاهی به تکالیف خود عمل نکرده است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با بیان اینکه در مناطق محروم خانوارهایی زندگی می‌کنند که گرفتارترین مردم هستند، یادآور شد: برای کمک به این افراد، ادارات و نهادهای مختلف باید هرچه در توان دارند، به صورت جهادی وارد عمل کرده و نباید به این موضوع براساس روندهای اداری مرسوم نگاه شود.

معتمدیان در پایان بر استفاده از توان نهادهای حاکمیتی نظیر بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای توسعه این مناطق نیز تاکید کرده و افزود: باید در این خصوص گزارش‌های لازم را به این نهادها ارائه کنیم تا آنان مجاب به اجرای طرح‌های توسعه ای شوند.

خبرنگار: اکبر بابایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار