فرزاد آشوبی: خریدهای پرسپولیس جای بحث نمی‌گذارد

فرزاد آشوبی می‌گوید پرسپولیس زودتر و بهتر از همه تیم های لیگ برتری خریدهای تابستانی خودش را آغاز کرده است.

کد مطلب: ۱۲۸۶۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
فرزاد آشوبی: خریدهای پرسپولیس جای بحث نمی‌گذارد

فرزاد آشوبی هافبک سابق پرسپولیس در این رابطه گفت: خریدهای پرسپولیس جای بحثی باقی نمی‌گذارد و به نظر می‌رسد این تیم برای قهرمانی خرید می‌کند. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی و دانیال اسماعیلی‌فر بازیکنان مطرح و شناخته شده ای هستند که در لیگ برتر و رقابت‌های بین المللی تجربه لازم و کافی را دارند.

وی ادامه داد: به قول معروف سالی که نکوست از بهارش پیداست و پرسپولیس بهار خوبی در نقل و انتقالات داشته است. پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی فصل گذشته شاید آنچنان که باید و شاید موفق ظاهر نشد اما با نایب قهرمانی در لیسگ بیست و یکم به نظر می‌رسد این تیم و مدیرانش تجربه بسیار خوبی کسب کرده باشند.

هافبک موفق پرسپولیس که نقش مهمی در قهرمانی این تیم در لیگ هفتم داشت بر لزوم تقویت خط میانی نیز تأکید کرد و یاد آور شد: شاید خط میانی پرسپولیس نقطه قوت این تیم باشد. بازیکنان خوبی در خط‌هافبک پرسپولیس بازی می‌کنند اما باز هم من فکر می‌کنم این تیم نیاز به تقویت داشته باشد. پرسپولیس‌هافبک بازیساز و پاسور می‌خواهد تا وینگرهای سرعتی و مهاجمان این تیم را تغذیه کند. در سال‌های گذشته بشار رسن خیلی خوب در این تیم جا افتاده بود که به هر حال راهی لیگ ستارگان قطر شد.

آشوبی افزود: شنیدیم سروش رفیعی جزو گزینه‌های گل محمدی است و مذاکرات مثبتی با او انجام دشه است. این‌هافبک تکنیکی و پاسور فصل موفقی را در سپاهان داشت و بیشترین پاس گل‌ها را در این تیم داد. خرید سروش رفیعی که خودش هم سابقه پرسپولیسی دارد می‌تواند به موفقیت این تیم کمک شایانی کند مضاف بر اینکه او با شرایط تیم آشناست و نیاز چندانی به زمان برای هماهنگی ندارد.

این کارشناس فوتبالی درخصوص رقیبان پرسپولیس نیز گفت: پرسپولیس، استقلال و سپاهان رقیبان سنتی هستند که همواره برای قهرمانی رقابت می‌کنند. به نظر من در فصل آینده باید فولاد خوزستان با جواد نکونام و گل گهر سیرجان با امیر قلعه نویی را هم باید جدی گرفت. این دو تیم شرایط و بستر خوبی برای موفقیت دارند و می‌توانند حتی معادلات را بر هم بزنند. پرسپولیس البته خیلی زود دست به کار شده و در بازار نقل و انتقالات شروع تقریبا توفانی داشته است.

وی درادامه افزود: نکته ای که لازم است بگویم لزوم تمدید قرارداد بازیکنان کلیدی است. مهدی ترابی قراردادش با پرسپولیس را تمدید کرد اما میلاد سرلک، سیامک نعمتی، احسان پهلوان، سعید آقایی و سایر بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده اما مد نظر سرمربی تیم هستند باید هرچه زودتر تمدید کنند. باشگاه به موازات خریدهای جدید باید مراقب این گروه نیز باشد چرا که ممکن است سایر باشگاه‌ها یا رقیبان بخواهند آنها را جذب کنند.

از آشوبی که خودش سابقه خوبی از بازی در پرسپولیس دارد پرسیدیم چه توصیه ای به نفرات جدید دارد که گفت: این بازیکنان خودشان تجربه کافی در رده ملی و بین المللی داشته و نیازی به توصیه من یا امثال من ندارند. در مورد خودم فقط می‌توانم بگویم زمانی که به پرسپولیس پیوستم تصمیم گرفتم درآرامش و بی حاشیه فقط تمرین و بازی کنم. اینکه آرامش داشته باشم و خیلی دنبال در دید بودن نباشم چرا که معتقد بوده و هستم اگر کارم را درست انجام دهم دیده می‌شوم. البته مربیان پرسپولیس از جمله مصطفی دنیزلی و افشین قطبی هم انصافا در این راستا خیلی به من کمک کردند. اعتماد سرمربی بزرگ ترین سرمایه هر بازیکنی است.

وی در خصوص نتایج تیم امید نیز تصریح کرد: حمله به مهدی مهدوی کیا اصلا کار قشنگی نیست. من معتقدم تیم امید ما در همه این سال‌ها با مشکلات ریز و درشتی همراه بوده و حمایت لازم و کافی نه از سوی فدراسیون و نه باشگاه‌ها از این تیم انجام نشده است. من شنیدم چند باشگاه همکاری نکردند و بازیکنان خود را در اختیار مهدوی کیا نگذاشتند. او هم با تیمی‌جوان تر به رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا رفت و امیدوارم درآینده حمایت بیشتری از از تیم امید شود تا پس از سال‌ها طلسم نرفتن به المپیک شکسته شود. این اتفاق مهم یک عزم و وحدت ملی می‌خواهد و فقط نمی‌توان یک نفر را عامل این صعود یا مقصر عدم صعود نامید. این شکست تلخ در ازبکستان به ویژه برابر ترکمنستان باید درس خوبی برای فوتبال ایران باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار