مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران:

۱۰۱ اثر از مازندران در حوزه‌های ملی و جهانی به ثبت رسیده است

ساری (پانا) - مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران از ثبت ۱۰۱ اثر در حوزه‌های ملی و جهانی(سازمان جهانی یونسکو) خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۰۱ اثر از مازندران در حوزه‌های ملی و جهانی به ثبت رسیده است

مهدی ایزدی، در گفت و گو با پانا در خصوص وضعیت صنایع دستی در استان عنوان کرد:«در حوزه صنایع دستی در سطح خوبی قرار داریم و نمایشگاه های متعدد و کارگاه های خوبی را برگزار کردیم و ۱۲۵ کارگاه تولیدی فعال در سراسر استان داریم.»

ایزدی گفت:« ۸ هزار نفر از صنعتگران مجوز و کارت فعالیت دارند و در ۸۵ رشته صنایع دستی فعال هستند. دو هزار و نهصد نفر از صنعتگران نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند.»

وی افزود: هر ساله هنرمندان، تولیدات خود را در نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع‌دستی در فصل تابستان، هفته میراث فرهنگی و گردشگری عرضه می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد:«در سال ۱۴۰۱ رویدادی به نام ۲۰۲۲ برگزار کردیم و ۹ تن از سفرای عضو اکو در این همایش شرکت کردند که سبب تبلیغ در عرصه های داخلی و خارجی شد.»

ایزدی عنوان کرد:«امسال نزدیک به هزار نفر گردشگر خارجی داشتیم و در ایام عید نزدیک به ۱۵ میلیون نفر شب اقامت داشتیم.»

وی تأکید کرد:«کارمندان حوزه صنایع دستی با کمبود امکانات مواجه هستند و نیاز است این امکانات فراهم شود. همچنین حضور مداوم مسئولان در کارگاه ها کم رنگ است.»

ایزدی گفت: «۲ اثر از رشته های منور چوبی و لاک تراشی را ثبت کردیم و ۱۷ درجه هنری را در سطح استان کسب کردیم؛ همچنین اخیراً توانستیم ۱۲ نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی را در رشته های بومی و غیربومی همانند لاک تراشی، سفالگری و حصیربافی کسب کنیم.»

دانش آموز خبرنگار: پریا کشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار