آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در مزارع شمال این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع استان اردبیل

احمد شهریار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با اعلام این خبر افزود: امسال محصول کلزا در چهار هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی آبی و ۸۹۰ هکتار از اراضی دیم استان اردبیل کشت شده است.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال هشت هزار تن محصول کلزا در استان اردبیل تولید شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل متوسط تولید کلزا در این استان را ۲.۵ تن در هر هکتار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال میزان برداشت کلزا از اراضی دیم این استان به علت خشکسالی و کاهش بارندگی در اوایل امسال کاهش یابد.
شهریار ادامه داد: برای خرید محصول برداشت شده کلزا چهار مرکز پیش‌بینی شده و این مراکز خرید هر کیلوگرم از دانه روغنی کلزا را به قیمت تضمینی ۲۳۰ هزار ریال آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به صدور مجوز کاشت محصول سویا به عنوان کشت دوم در ۴۰ درصد از اراضی آبی منطقه مغان پس از برداشت کلزا گفت: کلزا محصولی مفید به خصوص برای تناوب کشت گندم و جو به شمار می‌رود و به علت عملکرد مناسب خاک، موجب افزایش ۲۰ درصدی محصول گندم و جو در سال بعد می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: پس از برداشت کلزا، به تدریج تا دو هفته آینده، کاشت سویا در همان مزارع کلزای دشت مغان به عنوان محصول جایگزین و کشت دوم آغاز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار