سرپرست اداره آموزش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد؛

کثرت پرونده‌ها در مرحله اجرای سند

ایده‌های تحول‌آفرین در همایش «یده‌های تحول آفرین ثبتی» جذب می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست اداره آموزش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به کثرت پرونده‌ها در مرحله اجرای سند، اعلام کرد که بیشترین مراجعات مردمی به این سازمان مربوط به اجرای اسناد رسمی است.

کد مطلب: ۱۲۸۵۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
کثرت پرونده‌ها در مرحله اجرای سند

عاصف حمدالهی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیشتر مراجعات و مشکلات مردم در ارتباط با سازمان ثبت در مرحله اجرای اسناد رسمی و لازم الاجرا است، اظهار کرد:‌ با کثرت پرونده‌ها در مرحله اجرای سند روبرو هستیم. قانون‌گذار ماموریتی را برای سازمان ثبت از لحاظ اجرای اسناد لازم الاجرا محول کرده است و تعداد زیادی از مراجعات را می‌بینیم. در این حوزه‌ها مراجعات ما زیاد است و نیاز به تحول در فرآیندها احساس می‌شود، فرآیندهایی که تسهیل و تسریع خدمات ثبتی را به دنبال دارد.

سرپرست اداره آموزش سازمان ثبت اسناد و املاک درباره مشکلاتی که مردم از لحاظ اطاله روندهای ثبتی و همچنین «سلامت اداری» کارکنان ثبت دارند، توضیح داد:‌ یکی از حوزه هایی که در همایش پیش رو سازمان ثبت در هفته بزرگداشت قوه قضاییه، به عنوان محور ثبت ایده اعلام شده است، تحول در حوزه فناوری اطلاعات ثبتی است.

وی گفت: در این رابطه بحث الکترونیکی و هوشمندشدن فرآیندها مطرح است. در چند روزی که از زمان فراخوان اعلام شده، در حوزه فناوری ایده‌های خوبی دریافت کردیم و قطعا با این ایده‌ها و برنامه‌های تحولی برای الکترونیک و هوشمند شدن فرآیندهای ثبتی، دوره متفاوتی نسبت به قبل، از لحاظ سالم بودن فضای کار در ادارات ثبت را شاهد خواهیم بود. همچنین تسریع و تسهیل فرآیندهای خدماتی به مردم را شاهدیم و شبانه روز مسئولان سازمان ثبت دنبال تحقق این امر هستند.

به گفته وی، این همایش در راستای تحول و تعالی سازمان ثبت در هفته بزرگداشت قوه قضاییه در محورهای محورهای اسناد، املاک، فناوری اطلاعات، حقوقی، مالکیت فکری برگزار می‌شود.

حمدالهی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک با ماموریت‌های متعددی از حوزه املاک، ثبت اسناد، مالکیت فکری، ثبت شرکت‌ها و فناوری مواجه است، گفت: با توجه به گستردگی ماموریتها و این حوزه‌ها، ما بخواهیم فرآیندهایی که طی می‌شود در خصوص تک تک این ماموریت‌ها، اگر به همان شکلی که از قبل بوده، عمل شود، تسهیل و تسریعی که در خدمات ثبت می‌توانیم دنبال کنیم و حکمرانی مطلوب مورد نظر مردم با آن فرآیندها مقدور نیست. به این منظور تحول در این فرآیندها را لازم می دانیم. مبنای این تحول، توجه به ایده‌ها است. باید به ایده هایی که از جانب کسانی که کوله باری از تجربیات ثبتی را دارند، دانش پنهان نزد آنهاست، کارکنان و کارمند و دانشی که نزد دانشگاهیان است، توجه کنیم.

وی درباره جزئیات برگزاری همایش سازمان ثبت اسناد گفت:‌ مدت نزدیک به 20 روز است فراخوان داده ایم و تاکنون نزدیک به 400 ایده به دبیرخانه همایش واصل شده است. همچنین مهلت دریافت و ثبت ایده تا 27 خرداد تمدید شد و همینجا و از صاحبان ایده و کارکنان سازمان، سردفتران، قضات و دانشگاهیان دعوت می‌کنم ایده‌های خود را تا مهلت مزبور در سامانه ثبت کنند.

حمدالهی با بیان اینکه این همایش پنجم تیر ماه در هفته قوه قضاییه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار می‌شود، گفت: این همایش در 6 محور اسناد، املاک، فناوری اطلاعات، حقوقی و مالکیت فکری برگزار می‌شود که در هر محور سه ایده برتر و قابل تقدیر معرفی و در نهایت ایده‌ها در قالب کتاب چاپ می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پژوهش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: یکی از محورهای این همایش ثبت فناوری اطلاعات است. الکترونیکی شدن و هوشمند شدن فرآیند در این سازمان به جد دنبال می شود و در حوزه فناوری در اعلام فراخوان این همایش ایده‌های خوبی دریافت کردیم و با این ایده ها برنامه های تحولی از جهت الکترونیکی و ثبت اسناد با دوره های قبل متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: ما از ارتباط با دانشگاه غافل نیستیم و اطلاع رسانی این همایش در دانشگاه‌ها نیز صورت گرفته است و صاحبان ایده از دانشجویان و اساتید می توانند ایده های خود را در این همایش مطرح کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار