به همت جهادگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) انجام شد؛

اعزام کشتی نفتکش افراماکس ۲ برای انجام آزمایش‌های دریایی به خلیج فارس

تهران (پانا) - با تکمیل عملیات ساخت کشتی نفتکش اقیانوس‌پیمای افراماکس 2، این شناور به منظور انجام آزمایش‌های دریایی به آب‌های نیلگون خلیج فارس اعزام شد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اعزام کشتی نفتکش افراماکس ۲ برای انجام آزمایش‌های دریایی به خلیج فارس

به گزارش سپاه نیوز؛ کشتی 113 هزار تنی افراماکس ۲، امروز چهارشنبه هجدهم خرداد ماه با حضور ویدئوکنفرانسی سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، به منظور انجام آزمایش‌های دریایی عازم آبهای نیلگون خلیج فارس شد تا پس از انجام آزمون‌های مختلف به عنوان دومین کشتی افراماکس تولید داخل عملیاتی و تحویل مشتری خارجی شود.

این کشتی با ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض و ۲۱ متر ارتفاع تا روی عرشه ، ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن وزن در مدت دو سال در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) ساخته شده است و دارای یک موتور پیشران با قدرت ۲۱ هزار اسب بخار می‌باشد.

دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با محل به آب‌اندازی نفتکش «افراماکس ۲» در شرکت صدرای بوشهر، اظهار داشت: اگر توانایی و دانش جوانان ایرانی عملیاتی شود، آن‌گاه نشانه‌ای از دانش ایرانی در هر نقطه‌ای از این دنیا را در زمین، دریا‌ و آسمان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: کشتی‌سازی صنعتی است که تا سال‌های سال می‌تواند برای کشور اشتغال‌آفرین و درآمدزا باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ساخت کشتی‌ها باید سرعت بیشتری گیرد و بتوان در مدت زمان کوتاه‌تری این کشتی‌ها را وارد چرخه بهره‌برداری کرد.

وی عنوان کرد: امیدواریم با انجام موفقیت‌آمیز آزمایش‌های دریایی، نفتکش افراماکس ۲ هرچه زودتر در مسیر انجام خدمات طراحی شده برای آن قرار گیرد.

علی زارعی مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) نیز در مراسم به آب‌اندازی نفتکش افراماکس در بوشهر گفت: دو قرارداد جدید کشتی‌سازی برای مجموعه ایران شمال منعقد شده و دو قرارداد دیگر هم در روزهای آینده به امضا خواهد رسید که با امضای این قراردادها در مجموع ۶ کشتی توسط شرکت صدرا ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا)، این شرکت را حلقه زنجیره صنعت دریایی نامید و افزود: نفتکش افراماکس امروز با حمایت مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برای آزمایش‌های دریایی به آب انداخته شد و نقطه عطفی در کارنامه درخشان این قرارگاه و شرکت صدرا است.

شایان ذکر است، این شناور دارای سه دیزل ژنراتور که هر کدام ظرفیت تولید برق ۹۰۰ کیلووات برق را دارا می‌باشد و با ۳۶ خدمه شامل کاپیتان، افسران کشتی، تکنسین‌ها و ملوان‌های خود، قابلیت حرکت با سرعت ۱۵ گره دریایی در اقیانوس‌ها را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار