سید محمد صادق تربتیان:

برقراری ارتباط دو سویه بین مخاطب و مجری مهمترین رکن اجرا است

تهران(پانا)- مجری جوان صدا و سیما؛ برقراری ارتباط دو سویه بین مخاطب و مجری را مهمترین رکن اجرا دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۵۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برقراری ارتباط دو سویه بین مخاطب و مجری مهمترین رکن اجرا است

امروزه بسیاری از جوانان و نوجوانان با استعداد و توانمند کشورمان، علاقمند هستند که در عرصه اجرا، به عنوان مجری در برنامه های تلویزیونی حضور داشته باشند؛ در همین راستا پانا با یکی از مجریان صدا و سیما که از مجریان جوان و البته در سال های گذشته، یکی از مجریان نوجوان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بودند به گفت و گو پرداخت که در ادامه می خوانید:

سید محمد صادق تربتیان؛ مجری جوان صدا و سیما در گفت و گو با پانا گفت: بنده تقریبا از ۱۷ سالگی وارد عرصه مجری گری و اجرا شدم و در سن ۲۰ سالگی به صدا و سیما پیوستم و در حال حاضر حدوداً ۵ سالی است که در صدا و سیما در کار اجرا فعالیت می کنم و اجرای برنامه های تلویزیونی از قبیل کاربرانه، به توان خدا، قاب امید، دوربین امید، مثل قاسم، ویژه برنامه سال تحویل ۱۳۹۸ و چند ویژه برنامه دیگر را بر عهده داشتم.

تربتیان با اشاره به فعالیت های دوران نوجوانی در مدرسه گفت: بنده از کودکی، با حضور در فعالیت های دانش آموزی خصوصا در عرصه تئاتر، تجربه بازیگری کسب کردم، همچنین علاوه بر هنر در زمینه قرآنی هم در رشته تلاوت قرآن فعال بودم، به طور کلی با شرکت در کارهای هنری و فعالیت های اجتماعی، تجربه خوبی حاصل شد که این موضوع برای من لذت بخش و البته بزرگترین انگیزه از همان دوران مدرسه برای ادامه کار هنری بود.

وی افزود: کار اجرا مجموعه ای از استعداد ها و خصوصیاتی را می طلبد که همه به نوعی مهم و موثرند، برای مثال: داشتن لحن مناسب، برقرار کردن ارتباط موثر با مردم و ...
ولی شاید مهمترین خصوصیتی که برای مجری شدن باید در نظر گرفته شود این است که فرد هدفش را مشخص و برای رسیدن به این هدف تلاش کند و بتواند با بیان خوب با مخاطب ارتباط برقرار کند، و از عمق وجودش حقیقت مطلب را ادا کند.

تربتیان راجع به هدف اجرا و معنای کلی اجرا گفت: برقراری ارتباط دو سویه بین مخاطب و مجری مهمترین رکن اجرا است، همیشه برای برقراری ارتباط به سه عامل مهم فرستنده، گیرنده و یک راه ارتباطی نیازمندیم؛ در کار اجرا، مجری همان فرستنده است و زمانی بین افراد ارتباط شکل خواهد گرفت که هر آنچه در ذهن و قلب فرستنده است به طور کامل از راه درست به گیرنده منتقل شود؛ و این موضوع برای هر مجری بسیار خوشایند و خوشحال کننده است که بتواند با بازخورد مثبت و خوبی که از بیننده یا شنونده می گیرد آن ارتباط را برقرار کند و به اهدافش برسد.

وی در پاسخ به اینکه آیا مجری گری نیاز به تحصیلات آکادمیک دارد یا خیر، گفت: از نظر بنده مجری گری یک کار حرفه ای و تخصصی است که باید به صورت آکادمیک و تخصصی به آن توجه شود و افراد مستعد می توانند با شرکت در کلاس های مجری گری و حتی تحصیلات دانشگاهی مرتبط در این کار پیشرفت خوبی داشته باشند و به تدریج وارد عرصه اجرا شوند. البته باید توجه داشت، که برای دریافت محتوای آموزشی درست و آموزش کامل، می توان از کلاس های اساتید حرفه ای متخصص و مجرب استفاده کرد.

وی در پایان عنوان کرد: از آفت ها و مشکلاتی که ممکن است برای یک مجری خوب با فن بیان خوب که اجراهای پشت سر هم و زیادی داشته، ایجاد شود؛ این است که با تمرین های بجا و درست در محیط های معمولی از پرحرفی بپرهیزد زیرا سکوت، ذهن فرد را قوی و افکار را متمرکز می کند و در برنامه و جای مناسب، مسلط و قدرتمند اجرا می کند.

*رادوین مقیمی؛ خبرنگار دانش آموز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار