وزیر آموزش و پرورش:
انسجام و همگرایی درونی با تعامل خوب بیرونی در آموزش و پرورش نهادینه شود
نباید مفهوم کار در آموزش و پرورش بهعنوان یک کار اجرایی و خدماتی تلقی شود،آموزش و پرورش یک امر حاکمیتی است/ نباید افرادی در آموزش و پرورش استخدام شوند که رشتههای غیرمرتبط با آموزش و پرورش داشته باشند
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی معاونین پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع و ذیحسابان ادارات کل آموزش و پرورش استانها گفت انسجام و همگرایی درونی توأم با تعامل خوب بیرونی باید در خانواده بزرگ آموزش و پرورش نهادینه شود.
یوسف نوری در گردهمایی معاونین پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع و ذیحسابان ادارات کل آموزش و پرورش استانهای سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: علیرغم وجود تحریمهای متعدد چنانکه پیامبر(ص) در صدر اسلام درباره نشر علوم و انتشار آن از طریق سرزمین ایران به جهان پیشبینی فرمودند، این اتفاق امروز در ایران در حال تحقق است و شاهد آن هستیم که در بیشتر علوم جز رتبههای برتر دنیا هستیم.
وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه حضرت امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان دین اسلام را در ایران توسعه دادند و سیره امام هشتم (ع) بعد از هجرت به طوس، تربیت نیرو برای مقابله با ظلم بود، اظهار کرد: امیدواریم در راستای سیره و روش حضرت امام رضا(ع) و بنیانگذار انقلاب اسلامی حرکت کنیم.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر ایشان با معلمان، عنوان کرد: نباید افرادی در آموزش و پرورش استخدام شوند که رشتههای غیرمرتبط با آموزش و پرورش داشته باشند و در دروسی تدریس کنند که ارتباطی به رشته تحصیلیشان نداشته باشد، بنابراین در جذب نیرو باید اشراف و اطلاعات کافی داشته باشیم و در این مورد باید بسیار حساس باشیم.
نوری با تأکید بر حاکمیتی بودن آموزش و پرورش اضافه کرد: در آموزش و پرورش معلم باید متخصص و از نیرویهای رسمی آموزش و پرورش باشد حتی خدمتگزار مدرسه نیز باید از نیروهای رسمی آموزش و پرورش باشد.
وی افزود: در دنیا ۱۵ درصد اشتغال از سوی خیرین ایجاد شده است و در ایران به دلیل عدم ثبت دقیق کمکها، خیرین جایگاه مطلوبی در فعالیتها و طرحهای عمرانی دارند.
عضو کابینه دولت مردمی با تأکید بر اینکه نباید مفهوم کار در آموزش و پرورش بهعنوان یک کار اجرایی و خدماتی تلقی شود، زیرا آموزش و پرورش یک امر حاکمیتی است، اظهار کرد: آموزش و پرورش نهادی مولد است و با عملکرد ما باید این موضع مشخص شود، مانند طرح همیار پلیس که تأثیر بسیاری در کاهش تصادفات رانندگی داشت.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انسجام و همگرایی درونی توأم با تعامل خوب بیرونی باید در خانواده بزرگ آموزش و پرورش نهادینه شود.
عضوکابینه دولت مردمی اظهار کرد: خیرین را بیشازپیش تکریم کنیم و برای توسعه فرهنگ خیری تلاش مضاعف داشته باشیم.
نوری در پایان با اشاره به ظرفیتهای خوب آموزش و پرورش گفت: بیش از ۸ هزار هکتار اردوگاه، ۲۲۰ مرکز درمانی فرهنگیان، کانونهای فرهنگی تربیتی، پژوهشسراها و ... ظرفیتهای خوبی است که باید از آنها استفاده بهینه کرد.
ارسال دیدگاه