معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

برگزاری مرحله استانی هجدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره دوم متوسطه

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در مراسم اختتامیه مرحله استانی هجدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس زیست شناسی، بر اهمیت نقش گروه‌های آموزشی در توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان و تغییر مسیر حرکت آموزش و پرورش به سمت فرآیند تعلیم و تربیت چند ساحتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مرحله استانی هجدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره دوم متوسطه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در این مراسم، مرتضی تاجیک معاون آموزش متوسطه اداره کل شهرستان‌های استان تهران، که به میزبانی ورامین برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور و تلاش دبیران فعال شرکت کننده در مرحله منطقه‌ای این جشنواره و منتخبین مرحله استانی، گفت: تاثیر نوآوری در مسیر یادگیری امری آشکار است و افرادی که در این مسیر دست به خلاقیت می‌زنندگامی فراتر نهاده‌اند تا در جهت رسیدن به اهداف آموزشی، مسیر را کوتاه تر و هموارتر کنند.

وی افزود: تردیدی نیست که اهداف مختلفی در برگزاری این جشنواره مدنظر است که از آن جمله می‌توان به فراهم شدن زمینه بروز استعدادها و خلاقیت‌های دبیران، ایجاد فرصت انتقال و تبادل تجارب زیسته و در نهایت رشد و توسعه حرفه‌ای معلمان اشاره داشت که با توجه به بررسی‌های دقیق و تخصصی و عبور از مراحل پنج گانه ارزیابی با موفقیت همراه و قرین شده است.

در این جلسه، شش دبیر برگزیده از مرحله منطقه‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پنج ایستگاه شامل: آزمون عملی از راهنمای تدریس کتاب زیست شناسی و برنامه درس ملی، طرح درس آموزشی، تولید محتواهای آموزشی و تکنولوژی آموزشی به کار رفته، روش تدریس مورد استفاده در طراحی سوال و رصد ارائه تدریس از منظر تخصصی ارزیابی شدند.

در پایان بیانیه‌ای قرائت شد که در آن آشنایی معلمان با برنامه درس ملی، افزایش سطح آگاهی دبیران نسبت به عرصه‌ها و عناصر برنامه درسی، کاربرد روش‌های واقعی و اصیل سنجش، استفاده از رسانه‌های متعدد و متنوع آموزشی به ویژه محتواهای ساخته شخصی همکاران به منظور افزایش انگیزه و تعامل معلمان و فراگیران مورد تاکید قرار گرفت.

شایان ذکر است، بر اساس داوری‌های صورت گرفته، اعظم ابراهیم زاده از شهرستان اسلامشهر حائز رتبه نخست و پس از وی، رضا خزائی از منطقه ورامین و نحله احسن نیا از رودهن مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند.

گفتنی است، مرحله پایانی این جشنواره تابستان امسال به میزبانی دبیرخانه کشوری درس زیست‌شناسی مستقر در شهرستان‌های استان تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار