نماینده سابق آمل و لاریجان در گفت‌وگو با پانا؛

امام (ره) خدامحوری و مردم‌باوری را سرلوحه اصلی برای موفقیت می‌دانستند

انقلاب اسلامی ایران با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست/انقلاب اسلامی الگوی تمام آزادی‌خواهان جهان قرار گرفته است/ امام همواره به نقش مردم اعتقاد داشتند

تهران (پانا) - نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ آمل و لاریجان در ادوار هفتم، هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد امام خمینی (ره) خداباوری و خدامحوری و مردم باوری را سرلوحه و مقوله اصلی برای موفقیت می‌دانستند و این جزو آرمان‌های اصلی امام و انقلاب بود و تمام موفقیت‌ها به همین خاطر به دست آمد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
امام (ره) خدامحوری و مردم‌باوری را سرلوحه اصلی برای موفقیت می‌دانستند

پرویز پیکری، گروه سیاسی- عزت‌‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با پانا درباره انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: «برای شناخت عظمت انقلاب اسلامی ایران باید آن را با انقلاب‌هایی که در قرن حاضر در دنیا اتفاق افتاده است مقایسه کنیم. البته اکثر موافقین و حتی مخالفین این انقلاب هم‌نظر هستند که انقلاب جمهوری اسلامی ایران با هیچ یک از انقلاب‌های عصر حاضر شباهت آنچنانی که بشود آنها در یک ردیف، در یک مسیر قرار داد، ندارد. این یک واقعیت است.»

وی به برخی از انقلاب‌های صورت گرفته در جهان اشاره کرد و ادامه داد: «همین انقلاب اتحاد جماهیر شوروی؛ لنین شخص اول این انقلاب بوده و با الهام از کتاب مارکس و ... آمده است و یک دگرگونی ریشه‌ای در اتحاد جماهیر شوروی راه انداخته است و شرایط کشور را به نوعی تغییر داده است. کشورهای بلوک شرق را همراه کرده و توانسته دنیا را به دو قطب سرمایه‌داری و امپریالیسم و قطب مارکسیسم تقسیم کند. اما لنین نتوانست با اینکه از پیش مشی انقلاب خود را تعیین کرده؛ یعنی آنچه که باید در انقلاب عمل می‌شد همان نظرات مارکس و ... را محقق کند و بنابراین بیش از سه سال دوام نیاورد. بعد از وی نیز استالین آمد و هرآنچه که برای آن انقلاب هزینه کرد نتوانست انقلاب را زنده نگه دارد.»

رئیس سابق دادگستری استان آمل اضافه کرد: «کشورهای آمریکای لاتین نیز سال‌ها تحت استثمار و استعمار عجیب و عمیق سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اسپانیا بودند. سیمون بولیوار آمده و با اعتقاداتی که داشته یک کارهایی را آغاز کرده است ولی هر کشوری ساز خودش را زد.‌ در کوبا به رهبری فیدل کاسترو انقلاب کمونیستی شد. در کلمبیا هم به شکل دیگر. انقلاب کبیر فرانسه بعد از آن همه کشتار و تلفات، بین ۲۷ کشور اروپایی گم شد و نمی‌توان فرقی بین این کشورها با فرانسه گذاشت. این انقلاب هم همه چیز را از دست داد.»

یوسفیان ملا تصریح کرد: «اما انقلاب اسلامی ایران که امام رقم زدند با پشتیبانی عظیم مردمی به پیروزی رسید و با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست. انقلابی که امام رقم زدند اکنون سرمشق و الگوی تمام آزادی‌خواهان جهان قرار گرفته است. انقلاب اسلامی ایران انقلابی بی‌نظیر بود.»

وی با بیان اینکه امام توانستند ریشه طاغوت را بخشکاند و بساط رژیم پهلوی را نابود کند گفت: «انقلاب جمهوری اسلامی ایران ماهیتی اسلامی دارد و نمی‌توان این نهضت را با دیگر انقلاب‌های کشورها مقایسه کرد. در انقلاب‌های دیگر مردم نقش کم‌رنگی در آن‌ها داشتند و به همین دلیل خیلی زود از بین رفتند اما امام به نقش مردم اعتقاد داشتند و به همین خاطر همواره مردم پشت این نظام ایستاده‌اند و تاکنون هیچ یک از جنگ‌ها، دشمنی‌ها و توطئه‌ها علیه کشورمان به نتیجه نرسیده است.»

این نماینده سابق مجلس به آرمان‌های امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: «امام علم و دانش را محور اصلی پیشرفت کشور مد نظر قرار می‌دادند و ارتقای اقتصادی و بهبود اوضاع را مهم می‌دانستند. مسئولان هم باید این موضوع را به طور ویژه مد نظر قرار دهند. در کلام و رفتار امام تاکید بر بی‌نیازی از شرق و غرب بود. ما باید روی پای خودمان بایستیم و از این استقلال دفاع کنیم و روز به روز بیشتر برای تحقق آرمان‌های امام و این انقلاب تلاش کنیم.»

این نماینده سابق مجلس در پایان گفت: «امام خمینی (ره) خداباوری و خدامحوری و مردم باوری را سرلوحه و مقوله اصلی برای موفقیت می‌دانستند و این جزو آرمان‌های اصلی امام و انقلاب بود و تمام موفقیت‌ها به همین خاطر به دست آمد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار