سلطان خاک رس باز هم درخشید

تهران (پانا) - رافائل نادال در دیداری جذاب و تماشایی موفق به حذف نواک جوکوویچ از رولان گاروس شد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
سلطان خاک رس باز هم درخشید

به گزارش ایسنا و به نقل از استار، در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های تنیس اوپن فرانسه نواک جوکوویچ مرد اول تنیس دنیا به دیدار رافائل نادال رفت و با نتیجه ۳ بر یک باخت. این در حالی است که سال قبل نواک جوکوویچ در نیمه‌ نهایی موفق به حذف نادال شده بود.

بدین ترتیب نادال قهرمان ۱۳ دوره این رقابت‌ها با شکست جوکوویچ به مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس آزاد فرانسه راه پیدا کرد و رقیب الکساندر زورف تنیسور آلمانی شد. پیش از این دیدار زورف با برتری برابر کارلوس آلکارز اسپانیایی توانست یک شگفتی رفم بزند و راهی نیمه نهایی شود.

زورف در مصاحبه با خبرنگاران بعد از این دیدار گفت: من می‌دانستم که باید بهترین بازی خود را از ابتدا انجام دهم و این کار را هم انجام دادم. آلکارز آینده درخشانی دارد و شاید چندین بار در این تورنمنت در آینده قهرمان شود. امیدوارم بتوانم قبل از اینکه به یک فوق ستاره تبدیل شود تا جایی که ممکن است او را شکست دهم.

تنیسور اسپانیایی بع داز این دیدار گفت: این یک لحظه بسیار احساسی برای من است. از همگی ممنون. همه می‌دانند که بازی در اینجا چقدر برای من مهم است. این مهم‌ترین تورنمنت دوران حرفه‌ای من است. جوکوویچ یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است. بازی مقابل او همیشه یک چالش بزرگ است. در مقابل او تنها یک راه برای بازی وجود دارد و آن هم این است که از ابتدا تا پایان بازی در بهترین سطح خود باشید. دقیقا از امتیاز اول تا آخر و امروز یک شب جادویی برای من بود.

نادال ۳۵ ساله با ۹۱ عنوان قهرمانی انجمن حرفه‌ای تنیس (ATP) در رتبه پنجم رنکینگ جهانی قرار دارد. این تنیسور اسپانیایی در این فصل قهرمان مسابقات آزاد استرالیا شد و رکورد تعداد قهرمانی های خود را در گرند اسلم به ۲۱ قهرمانی رساند. حالا نادال بلا توجه به حذف جوکوویچ و آلکارز شانس زیادی دارد تا دست نیافتنی تر شود و بیست و دومین گرند اسلم دوران حرفه ای خود را به دست بیاورد.

رولان گاروس هفته آینده به پایان می رسد، این بازی روی خاک رس انجام می شود و دومین گرند اسلم فصل است. مجموع جوایز این مسابقه ۴۳.۶ میلیون یورو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار