برگزاری مرحله نخست کنگره سراسری قرآن ویژه دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از برگزاری «بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم» خبر داد و به تشریح مطالب مرتبط با مرحله نخست این کنگره پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۸۳۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مرحله نخست کنگره سراسری قرآن ویژه دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان

فرهاد فتحی نژاد، معاون برنامه ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از برگزاری« بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم» خبر داد.

فتحی نژاد در مصاحبه با روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، اعلام کرد: « بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان» پس از ابلاغ دستور العمل اجرایی آن آغاز شده است و با برگزاری مرحله کشوری در شهریور ماه 1401 به پایان خواهد رسید.

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، بسترسازی مناسب جهت اُنس بیشتر دانش آموزان و افزایش علاقه مندی به قرآن کریم؛ توسعه و ترویج قرائت، حفظ، تفسیر، تدبر، فهم و بهره گیری از دستورات قرآن کریم در زندگی و بهره مندی از معارف قرآنی جهت اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی دانش‌آموزان و تقویت و توسعه فضای محافل معنوی و قرآنی در بین آن ها را از اهداف دنبال شده در این کنگره دانست و بیان کرد: بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان از هفته پیش، پس از ابلاغ دستور العمل اجرایی آن به کلیه مدارس سمپاد در سراسر کشور، آغاز شده است و با برگزاری مرحله کشوری در شهریور ماه 1401 به پایان خواهد رسید.

وی در این درباره گفت: بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم، در چهار مرحله ی مدرسه ای، استانی، قطبی و کشوری برگزار می شود و دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه مدارس سمپاد، می توانند با ثبت نام در رشته‌های «حفظ»، «حفظ ویژه»، «قرائت» و «مفاهیم» در مرحله مدرسه ای به رقابت با یکدیگر بپردازند.

فتحی نژاد به تشریح نحوه ثبت نام در از کنگره پرداخت و توضیح داد: لازم است دانش آموزان علاقه مند به شرکت در هر یک از رشته ها ، پس از مراجعه به وبگاه اختصاصی کنگره قرآنی به آدرس quran.sampad.gov.ir با انتخاب گزینه « ورود به سامانه» و سپس «ثبت نام دانش آموزان» نسبت به ثبت اطلاعات و دریافت رمز عبور اقدام کنند؛ پس از آن با انتخاب گزینه«ورود به سیستم» به پیشخوان دانش آموزی دسترسی پیدا کرده و در ادامه نسبت به تکمیل «فرم ثبت مشخصات متقاضی» اقدام کنند.

وی همچنین اضافه کرد: مسابقات مرحله مدرسه ای رشته های حفظ عمومی،حفظ ویژه و قرائت باید طبق تقویم اجرایی برگزار و نفرات اول هر پایه و رشته، جهت حضور در مرحله استانی از طریق سامانه کنگره و در قالب فرم «شرکت کنندگان و انتخاب نفرات برتر مدرسه ای» توسط معاون یا مربی پرورشی به ادارات استعدادهای درخشان استان معرفی شوند.

معاون برنامه ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، اعلام کرد: در مرحله نخست این کنگره رشته های حفظ(حفظ عمومی و حفظ ویژه) و قرائت براساس جدول اعلام شده در دستورالعمل اجرایی برگزار خواهد شد اما دانش آموزان دقت فرمایند که می توانند صرفاً در یکی از رشته های حفظ عمومی، حفظ ویژه و قرائت و درصورت تمایل هم زمان در رشته مفاهیم نیز شرکت کنند ولی کسانی که در سال گذشته موفق به کسب رتبه ممتاز شده اند، نمی توانند امسال هم در همان رشته شرکت کنند و لازم است در رشته های دیگر مسابقات ثبت نام کنند؛ البته دانش آموزانی که در سال تحصیلی جاری دوره تحصیلی آن ها تغییر کرده است از این قاعده مستثنی هستند.

فتحی نژاد درباره شرکت کنندگان در رشته مفاهیم نیز بیان کرد: دانش آموزان شرکت کننده در رشته مفاهیم به صورت گروهی یا انفرادی، نیز مجاز به شرکت در یکی از محورهای «تمدنسازی» و «خودباوری» بوده و می توانند آثار خود را در سه قالب ساخت کلیپ، تهیه پادکست و طراحی اینفوگراف ارائه دهند. آثار این بخش نیز باید توسط معاون یا مربی پرورشی مدرسه تأیید شده و از طریق سامانه ارسال شود.

وی درباره نحوه داروی این مرحله تصریح کرد: داوری مسابقات رشته های (حفظ عمومی،حفظ ویژه و قرائت) مطابق فرم های داوری اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خواهد بود که در بخشنامه ابلاغی بیان شده است.

گفتنی است می توانید دستور العمل اجرایی بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان، جدول های اعلام شده و سایر اخبار این جشنواره را از وبگاه quran.sampad.gov.ir پیگیری کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار