دانش‌آموز برتر قرآنی اسلامشهر:

داشتن هدف اولین و مهمترین عنصر موفقیت در زندگی است

اسلامشهر (پانا) - دانش‌آموز برتر قرآنی آموزش و پرورش اسلامشهر گفت در انتخاب هدف در زندگی باید دقت زیاد داشت و هدفی را با مشورت با دیگران انتخاب کرد که زاویه دید وسیعی داشته باشد، چرا که داشتن هدف اولین و مهمترین عنصر در موفقیت زندگی است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
داشتن هدف اولین و مهمترین عنصر موفقیت در زندگی است

موفقیت معنای گوناگونی برای افراد مختلف دارد، موفقیت سخت کوشی را می طلبد،فرد قوی بودن سخت نیست و هر فردی می‌تواند به آن دست یابد. می‌بایست همیشه در تلاش برای بهتر شدن باشیم و به این فرآیند احترام بگذاریم.

عاطفه رجبی، دانش‌آموز پایه یازدهم دبیرستان نمونه دولتی فاطمیه(س) آموزش و پرورش اسلامشهر و دختر موفق در زمینه تحصیل و برنامه‌های قرآنی به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر در رابطه با ویژ‌گی‌های یک دختر موفق در جامعه به پانا گفت: «در جامعه زنان و دختران موفق زیادی هستند که با وجود شرایط و مشکلات توانستند پیشرفت کنند و به اهداف خود برسند و بررسی زندگی این افراد به ما انرژی و انگیزه مثبت می‌دهد و به ما این درس را خواهد داد که پس از تحمل شکست‌ها، خستگی‌ها و ناامیدی‌ها تلاش، برنامه‌ریزی و امید به خداوند متعال به موفقیت نهایی در اهداف خود خواهیم رسید.»

وی در رابطه با موفقیت در زمینه فعالیت‌های قرآنی در کنار توجه دقیق به تحصیل و کسب رتبه‌های برتر قرآنی تصریح کرد: «از سال ۹۲ تا ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه اول در رشته قرائت تحقیق در سطح منطقه شدم. همچنین رتبه‌های اول تا چهارم استانی را در کارنامه برنامه‌های خود دارم و در نهایت به مرحله گزینش مسابقات کشوری در سال ۹۹ راه پیدا کردم و در مرحله اول انتخاب مسابقات کشوری رتبه برتر را بدست آوردم.»

دانش‌آموز پایه یازدهم دبیرستان نمونه دولتی فاطمیه(س) آموزش و پرورش اسلامشهر خاطرنشان کرد:« با توجه به تجربه‌های تحصیلی و فعالیت‌های قرآنی و موفقیت من در هردو زمینه اعتقاد دارم دیگران نیز برای موفقیت می‌بایست برنامه‌ریزی و تلاش را در برنامه روزانه خود داشته باشند و با توکل بر خداوند و تکیه بر همت بلند و افکار توانای خود به عرصه‌هایی که به آن علاقه دارند وارد شوند و مطمئن باشند به موفقیت دست پیدا خواهند کرد.»

وی گفت: «در مسیر تحصیل و فعالیت‌های جنبی انگیزه نقش اساسی را دارد و باعث خواهد شد افراد با وجود خستگی و شکست باز هم تلاش خود را به کار بگیرند و بدانند زندگی انسان‌های موفق پر از انگیزه های متفاوت است که شاید خیلی کوچک به نظر برسند، اما به یک موفقیت بزرگ منجر خواهد شد. همچنین در انتخاب هدف دقت زیاد داشته باشیم و هدفی را در زندگی انتخاب کنیم که زاویه دید وسیعی داشته باشد و با مشورت دیگران و در نهایت تصمیم خود ما تعیین شود. چرا که داشتن هدف اولین و مهمترین عنصر موفقیت در زندگی است.»

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار