سخنگوی صنعت برق: استفاده از وسایل برقی با درجه انرژی بالا هزینه برق را کاهش می‌دهد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت وسایل برقی دارای برچسب انرژی با درجه بالاتر ضمن کاهش مصرف برق هزینه ها را هم کم می کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی صنعت برق: استفاده از وسایل برقی با درجه انرژی بالا هزینه برق را کاهش می‌دهد

به گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران " مصطفی رجبی مشهدی " افزود: قیمت وسایل برقی با برچسب انرژی بهتر و مصرف کمتر، بالاتر است اما وقتی سال های سال از آن استفاده می کنیم می تواند هزینه های صورت حساب برق ما را کاهش دهد و این یک سرمایه گذاری محسوب می شود.

وی ادامه داد:یکی از راه حل ها برای کاهش مصرف برق، ساخت نیروگاه برای تأمین برق وسایل سرمایشی است که البته به سرمایه گذاری بسیار سنگینی نیاز دارد.
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه هر یک از بخش ها در این رابطه مسئولیتی دارند گفت: بخش حاکمیت باید در تعیین قیمت برق و تعیین استانداردهای لازم اقدام کند، سازندگان تجهیزات برقی باید به تولید کالاهای باکیفیت تری که انرژی الکتریکی کمتری مصرف کنند پرداخته و در حلقه آخر نیز مصرف کننده باید نحوه استفاده درست از وسایل برقی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: اگر سازمان استاندارد و وزارت صمت در اعطای مجوزهای لازم، کارخانه های تولید وسایل برقی را ملزم به برچسب انرژی بالاتر کنند خیلی کمک کننده خواهدبود و حتی از قاچاق کالا نیز جلوگیری می کند.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، درباره اینکه افزایش مصرف برق چگونه منجر به افزایش صورت حساب مشترکان می شود؟ گفت: اگر مصرف برق بیش از الگوی تعیین شده در هر منطقه باشد هزینه های تامین برق به صورت پلکانی افزایش پیدا می کند که قطعاً برای مصرف کننده جذابیت ندارد و به همین دلیل توصیه می کنیم مراقبت های اولیه را در خرید وسایل برقی داشته باشید و در نحوه استفاده و تنظیم دما نیز دقت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار