وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان استان گلستان خبر داد

رفع برخی اختلافات در آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان در هفته جاری

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در سفر به گلستان و در نشست با جمعی از فرهنگیان استان از رفع برخی اختلافات در آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان در هفته جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رفع برخی اختلافات در آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان در هفته جاری

یوسف نوری با اشاره به نقش ویژه معلمان در ساختن تمدن نوین اسلامی گفت: معلمان و فرهنگیان با در اختیار داشتن سرمایه انسانی که همان دانش‌آموزان هستند، ارزش این سرمایه از سرمایه‌های زمینی مانند معادن طلا، نقره، نفت و گاز هم بیشتر است، می‌توانند در فناوری‌های دانش‌بنیان گام بردارند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اختلافی در نحوه اجرای آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان وجود داشته که در هفته جاری حل شده و انشالله رتبه‌بندی از تاریخ سی‌ویکم شهریور ماه 1400 اعمال می‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که کنکور سراسری برای نظام تعلیم و تربیت به وجود آورده، اظهار کرد: کنکور سراسری بزرگ‌ترین لطمه را به نظام تربیتی کشور وارد کرده است و نظام دانشگاهی باید شیوه پذیرش خود را تغییر دهد.

نوری بیان کرد: قله‌های افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران در بیشتر زمینه‌ها را معلمان فتح کردند، از جمله در قله دانش، شهید آشتیانی و در قله ایثار، شهید حاج ابراهیم همت این کار را انجام داده‌اند و ابعاد دیگری از حرفه معلمی را بر معلمان کشور گشوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس در دوران کرونا باعث ایجاد افت تحصیلی دانش‌آموزان شد، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش برای رفع عقب‌ماندگی‌های درسی و تربیتی دانش‌آموزان نگرانی داشت و با مطرح کردن آن در ستاد ملی مبارزه با کرونا، توانست تا هزار و ۵۰۰میلیارد بودجه برای رفع عقب ماندگی‌های درسی و تربیتی دانش‌آموزان مصوب کند، که در تابستان این بودجه هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی مجوزهایی برای استخدام در آموزش و پرورش گرفته شده است، خاطر‌نشان کرد: ۳۲هزار نیروی آموزشی خرید خدمات و نهضتی در حال حاضر مشغول فعالیت هستند که از این تعداد۲۰هزار نفر حکم شروع کار آن‌ها صادر و مابقی در سال تحصیلی آینده، محل خدمتشان تعیین و حکم شروع فعالیت آن‌ها صادر خواهد شد.

نوری با بیان اینکه طرح تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق محروم، طرح بسیار مهمی است و به هیچ وجه نباید قطع می‌شد، اظهار کرد: برای سال تحصیلی دانش آموزان مناطق کم‌برخوردار مناطق مختلف کشور از طرح تغذیه رایگان برخوردار خواهند بود و این موضوع گام مهمی برای محرومیت‌زدایی از این دانش‌آموزان است.

عضو کابینه دولت مردمی با تاکید بر اهمیت اشتغال‌زایی در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش گفت: برای جامعه دانش‌آموزان تربیت در مسیر اشتغال بسیار مهم است، در دولت سیزدهم برای هوشمندسازی و استاندارد‌سازی هنرستان‌ها از سوی صندوق سرمایه‌گذاری وام داده می‌شود و از روش‌های مشارکت می‌توانند کد اقتصادی دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار