حسن نوروزی در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد:

چند هزار نفر به خاطر مهریه در زندان هستند؟؛ تعیین «حق ثبت» برای مهریه‌های بالای 300 سکه

‌می‌گویند مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته اما توسط دادگاه‌های محترم، مهریه را همه داده و همه نیز گرفته‌اند/ اینکه مهریه‌های گزاف را ثبت کنیم و زوجه با حق‌الحبس، مهریه را اخذ کند و سپس طلاق بگیرد و یک جوان را به خاک سیاه بنشاند، معنایی ندارد

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان اینکه 18 هزار نفر به خاطر مهریه در زندان هستند، گفت اینکه یک سلاح بُرنده‌ای به نام زندان برای مهریه‌ای قرار داده‌ شده است، نتیجه آن ازدیاد طلاق و افزایش تعداد زندانیان مهریه است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
چند هزار نفر به خاطر مهریه در زندان هستند؟؛ تعیین «حق ثبت» برای مهریه‌های بالای 300 سکه

حسن نوروزی در گفت‌وگو با پانا در خصوص دریافت حق‌الثبت برای مهریه‌های بالای 300 سکه، اظهار کرد: «این تصویب شده و به صحن علنی آمده است تا با پیشنهادات نمایندگان تکمیل شود.»

وی افزود: «ما یک مهرالسنه داریم که سنت اسلامی تعیین کرده است و حدود ۱۴ سکه است و در ابتدای ازدواج این ۱۴ سکه پرداخت می‌شود. اما مهریه‌های بالای ۵۰۰ سکه موجب افزایش طلاق و ایجاد مشکلات عدیده در این حوزه می‌شود. اینکه ما چشممان را ببندیم و مهریه‌های گزاف را ثبت کنیم و سپس زوجه با حق‌الحبس، مهریه را اخذ کند و سپس طلاق بگیرد و یک جوان را به خاک سیاه بنشاند، معنایی ندارد.»

نایب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «ما مهرالسنه را در نظر گرفتیم یعنی اگر ۱۰۰ سکه زیاد شد، یک دهم یک درصد را طرفین باید روز اول به دفترخانه بدهند و اگر ۲۰۰ سکه اضافه شد، یک دهم دو درصد را باید به دفترخانه بپردازند.»

وی بیان کرد: «امروز می‌گویند مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته است اما توسط دادگاه‌های محترم، مهریه را همه داده و همه نیز گرفته‌اند. زندان‌ها را پر کرده‌اند؛ ۱۸ هزار نفر زندانی مهریه در زندان داریم که این تعداد موجب شده که آبروی نظام تضعیف شود.»

نوروزی در پایان خاطر‌نشان کرد: «ما باید کاری کنیم که دختر و پسر با آشنایی و آگاهی با یکدیگر ازدواج کنند و مهریه نیز براساس شرع مقدس اسلام باشد. اینکه ما یک سلاح برنده‌ای به نام زندان برای مهریه‌ای قرار داده‌ایم، نتیجه آن ازدیاد طلاق و افزایش تعداد زندانیان مهریه است که ما به شدت با آن مخالف هستیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار