افزایش نسبی دمای هوا در بیشتر استان‌ها

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور و وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در شرق ایران خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش نسبی دمای هوا در بیشتر استان‌ها

بر این اساس، امروز دوشنبه (۹ خرداد) با گذر امواج کم‌دامنه‌ تراز میانی جو از شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و در ارتفاعات البرز واقع در استان‌های گیلان و مازندران ابرناکی، گاهی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود. در سایر مناطق کشور جوی پایدار همراه افزایش نسبی دما حاکم است.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۰ و۱۱ خرداد) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز در مازندران بارش پراکنده رخ می‌دهد. در ساعات بعدازظهر روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه (۱۲ خرداد) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز در گیلان و مازندران و جمعه (۱۳ خرداد) فقط در ارتفاعات واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گاهی خیزش گرد و خاک ادامه خواهد داشت و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار حاکم است.

نواحی مرکزی خلیج فارس طی امروز و شرق دریای عمان طی دو روز آینده مواج خواهند بود.

آسمان تهران فردا (۱۰ خرداد) قسمتی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌روز چهارشنبه (۱۱ خرداد) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا ( ۹ و ۱۰ خرداد) اهواز با دمای ۴۲ و۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار