برنامه‌های مجلات رشد برای سال تحصیلی 1402-1401 تبیین شد

تهران (پانا) - برنامه‌های مجلات رشد برای سال تحصیلی 1402-1401، در نشست دو روزه‌ای در مدرسه دارالفنون تبیین شد و دست‌اندرکاران تولید این مجلات با انسجام بیشتر و بهتر، وارد فصل جدید مأموریت خود شوند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های مجلات رشد برای سال تحصیلی 1402-1401 تبیین شد

این نشست دو روزه در مدرسه تاریخی دارالفنون با محوریت موضوعی تدوین، بررسی و ارزیابی برنامه مجلات رشد برای دوره تحصیلی 1402-1401 با حضور مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و مدیرمسئول نشریات رشد، سردبیران مجلات، مدیران داخلی و دبیران ساحت‌ها و محورهای چندساحتی برگزار شد.

در این نشست؛ برنامه‌ریزی در فصل جدید تولید محتوای مجلات رشد از نظر نسبت آن‌ها با اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت، نحوه جهت‌گیری‌ها و رویکردهای تحولی مجلات رشد، ساحت‌های تعلیم و تربیت و بخش‌های بین ساحتی مثل تربیت رسانه‌ای، مهارت حل مسئله، سبک زندگی اسلامی - ایرانی و... مورد بحث و نقد و نظر قرار گرفتند و از سردبیران این مجلات خواسته شد تا در برنامه سال تحصیلی 1402-1401 مجله، نسبت روشن و دقیقی از محتوای مجلات رشد با این ساحت‌ها را ارائه دهند.

ضرورت هویت‌بخشی به معلمان، مشخص‌ شدن گفتمان تربیتی مجلات رشد، پرداخت غیرمستقیم و مکمل آموزشی و تربیتی به محتوای کتاب‌‌های درسی مقاطع مختلف و توجه به رویکرد حل مسئله در پرداختن به ساحت‌های‌ تربیتی، اهمیت مسئله‌محوری در شناسایی و پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان، همچنین حفظ و اعتلای جایگاه تربیتی نشریات رشد، از جمله محورهای صحبت‌های دبیران مجلات رشد بود.

گزارش کامل این نشست در سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بارگزاری شده و در دو بخش با عناوین «پشتیبانی علمی و محتوایی مجلات رشد در ساحت‌های تربیتی رسالت دبیران این مجلات است»؛ «برنامه‌های مجلات رشد برای سال تحصیلی 1402-1401 تبیین شد» قابل مشاهده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار