سخنگوی صنعت برق اعلام کرد؛

جزئیات پاداش مدیریت مصرف برق

تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق گفت اگر مشترکی در ماه ۳۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کرده است و بتواند مصرف را به ۲۰۰ کیلوات ساعت برساند علاوه بر دریافت قبض رایگان، ۳۰ هزار تومان هم از صنعت برق بستانکار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۲۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات پاداش مدیریت مصرف برق

به گزارش صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و همچنین از ساعت ۲۰ تا ۲۳ است که اگر در این ساعات هم وطنان از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند، تاثیر زیادی خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: همچنین از مشترکان خواهشمندیم دمای وسایل سرمایشی خود را روی ۲۵ درجه ساتیگراد یا بیشتر تنظیم کنند و در مورد کولر آبی از دور کُند استفاده کنند تا در کاهش مصرف برق تاثیر زیادی داشته باشد.

رجبی مشهدی تاکید کرد: امسال مصوبه هیئت وزیران به وزارت نیرو شامل اقدامات جدی در بخش خانگی است تا مشترکین بتوانند نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند و صورتحساب آن ها کاهش پیدا کند.

سخنگوی صنعت برق ضمن اشاره به پاداش مدیریت مصرف ۱۰ برابری امسال نسبت به سال گذشته ادامه داد: رقم های امسال جذابتر است. مثلا یک مشترک در مناطق عادی و معتدل که حدود ۸۰ درصد از مساحت ایران را به خودش اختصاص می دهد، به ازای هر یک کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان پاداش مدیریت مصرف می گیرد.

وی اضافه کرد: این بدان معناست که اگر مشترکی در ماه ۳۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کرده است و بتواند مصرفش را به ۲۵۰ کیلووات ساعت کاهش دهد از قبض رایگان برخوردار خواهد بود و اگر بتواند مصرف خود را به ۲۰۰ کیلووات ساعت برساند می تواند علاوه بر دریافت قبض رایگان، ۳۰ هزار تومان هم از صنعت برق بستانکار شود.

رجبی مشهدی با اشاره به عملیاتی بودن اجرای این طرح در مناطق گرمسیر گفت: در هر خانه ای که به صورت متداول از سه کولر استفاده می شود اگر فقط یک کولر خاموش شود می تواند علاوه بر اینکه قبض برق را رایگان کند می تواند مشترک را مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از صنعت برق بستانکار کند.

سخنگوی صنعت برق گفت: مناطق گرمسیر کشور مثل استان خوزستان، بوشهر، بخش های جنوبی استان کرمان و بخش های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و سایر استان هایی که شرجی و گرم هستند از الگوی حدود سه هزار کیلووات در ماه برخوردارند که می توانند از این پاداش ها و کاهش صورتحساب ها استفاده و کمک به تامین برق سایر مشترکان کنند تا تابستان را با کمترین محدودیت پشت سر بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار