پرویز سروری:

نباید اجازه دهیم به شهر فروشی دچار شویم

تهران (پانا) - رئیس شورای عالی استانها در نشست هیات رئیسه مجمع روسای کمیسیون های معماری و شهرسازی کلانشهرها و مراکز استانها ضمن با اهمیت دانستن برگزاری چنین نشست هایی تاکید کرد که تصمیات این مجامع نباید منجر به شهر فروشی شود.

کد مطلب: ۱۲۸۲۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نباید اجازه دهیم به شهر فروشی دچار شویم

نشست هیات رئیسه مجمع روسای کمیسیونهای شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استانها به ریاست مهدی عباسی و باحضور پرویز سروری رئیس شورای عالی استانها و حمید رضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش پرویز سروری رئیس شورای عالی استانها تشکیل چنین مجامعی را برای حل معضلات اساسی شهری بسیار با اهمیت خواند و افزود: ظرفیت این مجمع ظرفیت بینظیری است و جمع بی تکراری که باید از لحظه به لحظه آن استفاده کرد ، باید بدانید هر تصمیمی که در این جمع گرفته میشود یا نمیشودشهر متاثر از تصمیمات شما ها است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تاکید کرد: نباید اجازه دهیم به شهرفروشی دچار شده و از طرف دیگر نباید شهر را قفل کرده و از حرکت باز بداریم.

در ادامه این نشست با توجه به مباحث مطرح شده از سوی اعضای هیات رئیسه و کمیته ها مقرر شد دومین اجلاس سراسری مجمع در روزهای یکم تا سوم تیرماه سالجاری با محوریت نهضت ملی مسکن و بازآفرینی شهری در موضوعاتی از جمله تشکیل جامعه حاشیه نشینان ایران ، پیگیری اجرایی نمودن طرحهای توسعه محله به عنوان سطح سوم طرحهای توسعه شهری ، تشکیل نهاد پایش و نظارت بر تهیه طرح های توسعه شهری زیر نظر شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها ، احیاء سیمای شهرهای ایرانی اسلامی در نما و منظر شهری ، بررسی طرح پیشنهادی مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون ماده 100 شهری و بررسی تبعات آن تشکیل شود.

همچنین در این نشست سه روزه مباحث دیگری از جمله بررسی تعارضات قوانینی و ضوابط و مقررات شهری ، مدیریت و صیانت از حریم شهرها و رفع تعارضات و تداخلات و اصلاح قوانین و مستثنی شدن کلانشهرها و مراکز استانها از شمول قانون تعاریف تقسیمات کشوری ، بررسی الحاق سکونتگاه ها با سبغه روستایی به محدوده های شهری ، تعیین تکلیف کاربریها در شهرها و تغییر کاربری اراضی که در طرح های جامع و تفضیلی مدت زمان اجرای آن اتمام یافته و به مورد اجرا در نیامده است مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مکانیابی مناسب برای اجرای طرح های مسکن ملی در شهرها ذیل اسناد بالادستی (طرح جامع و تفضیلی) نحوه تحقق کاربریهای عمومی در طرحهای توسعه شهری ، ایجاد وحدت رویه در خصوص صدور پروانه در املاک قولنامه ای از جمله موضوعات دیگری است که اعضا و هیات رئیسه مجمع با برگزاری کمیته های تخصصی درباره آن ها به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

گفتنی است: فعالیت کمیته ها در حوزه های تخصصی برنامه ریزی و راهبری شده است که از طریق دبیرخانه، جلسات منظم این کمیته ها پیش از برگزاری اجلاس برگزار خواهد شد تا موضوعات تعیین شده بررسی و نتایج حاصله در اجلاس به صورت طرح ارائه شود.

همچنین برنامه ریزی دیدار با مسئولین مرتبط با محورهای تعیین شده جهت طرح موضوعات و بررسی و هماهنگی لازم انجام تا نتایج ملموس تری در اجلاس دوم عاید و بیانیه اجرایی مورد توافق صادر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار