دبیر بخش نقد ادبی و هنری وزارت آموزش و پرورش:

نگاه نقادانه سبب می‌شود دانش‌آموزان نسبت به مطالب فضای مجازی، ارتقاءقدرت تشخیص داشته باشند

شهرری (پانا) - دبیر بخش نقد ادبی و هنری وزارت آموزش و پرورش، ویژگی شرکت‌ کنندگان این بخش را نگاه نقادانه دانست و بر اهمیت آن در مواجه با مطالب فضای مجازی، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نگاه نقادانه سبب می‌شود دانش‌آموزان نسبت به مطالب فضای مجازی، ارتقاءقدرت تشخیص داشته باشند

ملاحت نجفی، دبیر بخش نقد ادبی و هنری وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «دانش‌آموزانی که در بخش نقد ادبی و هنری مسابقات فرهنگی شرکت می‌کنند، نگاهشان به مسائل پیرامون تغییره که و یک اثر را، از تمام زوایا مورد بررسی قرار می‌دهند؛ از این رو، این نگاه موشکافانه به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا اگر می‌خواهند در آینده جا پای بزرگان بگذارند، نقاط قوت و ضعف یک اثر را ببینند.»

وی افزود: «نقد یعنی نگاهی همه جانبه به مسائل پیرامون، به طوری که هر دو نیمه خالی و پر لیوان را ببینیم؛ متاسفانه در جامعه ما، نقد ترد شده و نقاط منفی یک موضوع را می‌بینند؛ دانش‌آموزان با شرکت در این بخش می‌آموزند که نقد چگونه دیدن است و در زندگی حرفه‌ای و شخصیتی خود سعی می‌کنند دقیق بوده و مثبت‌ها را پرورش داده و منفی‌ها را از خود، دور کنند.»

نجفی دانش نقد را عامل ایجاد سواد رسانه‌ای در دانش‌آموزان دانست و عنوان کرد: «دانش‌آموزانی که نقد می‌دانند، نگاه منتقدانه پیدا می‌کنند که به آنان این قابلیت را می‌دهد که در مواجه با فضای مجازی، حساسیت به خرج داده و اخبار جعلی را از واقعی تشخیص دهند؛ علاوه بر آن دانش‌آموزانی که در این بخش شرکت می‌کنند ضمن برخورداری از ذوق هنری نیازمند تخصص در این زمینه هستند که به آنان در انتخاب‌هایشان کمک می‌کند.»

دانش‌آموز خبرنگار: معصومه قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار