در گفت‌وگو با پانا؛

مهدی نیک‌آیین: جشنواره «سایه» انرژی را وارد سینما سپیده کرد

تهران (پانا) - مدیر سینما سپیده می‌گوید از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «سایه» در سینما سپیده راضی بوده است زیرا ورود انرژی و پتانسیل هر سینماداری را خوشحال می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مهدی نیک‌آیین: جشنواره «سایه» انرژی را وارد سینما سپیده کرد

مهدی نیک آیین مدیر سینما سپیده در گفت‌وگو با پانا درباره برگزاری دو روز ابتدایی سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه «سایه» در این سینما بیان کرد: «برای برگزاری جشنواره «سایه» در سینما سپیده، سانس‌ها کاملا تغییر پیدا کرد؛ یکی از سالن‌ها را که کاملا تعطیل کردم و در اختیار بچه های سوره قرار دادم و سانس‌های سالن 2 را محدود کردم تا به برنامه جشنواره لطمه وارد نشود.»

وی همچینن گفت: «از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «سایه» در سینما سپیده راضی بودم، چون از اینکه انرژی و پتانسیل وارد سینما شود، فکر می‌کنم هر سینماداری احساس رضایت داشته باشد و از این حرکت لذت ببرد، البته جریان‌های نظیر «سایه» در حوزه فیلم کوتاه، مستلزم این است که دائمی و بلند مدت و منظم تر باشد. زمانی «هنر و تجربه» این اکران را در سینما سپیده داشت و آن اکران‌ها هم راضی کننده بود. امیدوارم این اکران‌ها در قالب جدید راه اندازی شود، چراکه باکس فیلم «هنر و تجربه» در سینمای ایران نداریم.»

نیک آیین درباره اینکه آیا اکران فیلم‌های کوتاه در سینما سپیده مخاطب دارند یا خیر، توضیح داد: «بله کم و بیش مخاطب دارد. به هر حال اینکه بتوانیم با اکران فیلم کوتاه قشری که دنبال فیلم‌هایی هستند که در بازار سینمای ایران نیستند، به سینما بکشانیم به نظرم یک موفقیت است؛ می تواند فیلم کوتاه باشد می تواند مستند باشد و هر کدام از اینها به نظرم قابلیت جذب مخاطب خود را دارد و جایش در سینمای ایران خالی است. مدتی «هنر و تجربه» فیلم های کوتاه اکران می‌کرد که امیدوارم به زودی در قالب جدید کار خود را شروع کند و ما هم بتوانیم در خدمت دوستان باشیم.»

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برنامه سینما سپیده بعد از برداشته شدن محدودیت‌های کرونا به روال قبل برگشته است؟ گفت: «خدا را شکر اوضاع بهتر شده است، اما کلا سینما هم از شرایط جوی جامعه تاثیرپذیر است و باید همه چیز دست به دست هم بدهد و یک دلیل باعث برگشت مخاطب نمی‌شود. خداراشکر چرخه اکران روی غلتک افتاده و تقریبا برنامه ها منظم شده است. امیدوارم تبلیغات تلویزیونی به کمک چرخه اکران بیاید چون بسیار تاثیرگذار است و اطلاع رسانی درستی به مردم در زمینه اکران شود.»

مدیر سینما سپیده در پایان با اشاره به اینکه این سالن سینما از قدیم به سینمای دانشجویی معروف بوده است، درباره حضور جشنواره «سایه» در آن اظهار کرد: «با توجه به سبقه‌ای که سینما سپیده دارد و تا چند سال پیش به عنوان سینمای دانشجویی معروف بود و هنوز هم در تمام سانس‌ها با ارائه کارت دانشجویی معتبر، بلیت نیم بها به دانشجویان ارائه می‌شود، جشنواره «سایه» حضور مناسب در این سینما داشته است.»

سیزدهمین دوره‌ جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه ‌‌‌‌‌‌‌‌«سایه» به دبیری محمدحسین یاوری چهارم خردادماه 1401 در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار