مریم لحاکیان*

پانا روز‌های خوشی را برای من رقم زده است

در حرفه خبرنگاری هرکس با ذهنیتی خاص و اهدافی گوناگون وارد می‌شود، برخی در پی هیجان، برخی به دنبال کسب و کارند و گروهی نیز دغدغه‌مندانه وارد شده‌اند هرکس با هر نیت و دغدغه‌ای که آمده باشد می‌تواند با وجود همه سختی‌ها شهد شیرین عدالت و حقیقت را در کام انسان حق‌جو قرار دهد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
پانا روز‌های خوشی را برای من  رقم زده است

جذابیت‌های نام خبرنگاری شاید از اصل این حرفه بیشتر باشد چرا که با انتخاب حرفه خبرنگار دیگر زندگی شخصی معنا ندارد و تمام زندگی خبرنگار تلاش برای مطالبه مردمی است و در راستای احقاق آن تلاش می کند.
در پی سابقه کاری که در خبرگزاری پانا دارم از نظر من خبرنگار باید شخصیتش میل پرسشگری، کنجکاوی، خلاقیت، مسئولیت پذیری، تیزبینی و نکته سنجی داشته باشد.
حالا چرا پرسشگری! چون ذات حرفه خبرنگار است شاید پرسشگری به نظر آسان بیاید و این گونه تصور کنیم که پرسشگری تنها نیاز به تخصص ، تجربه و مواد دارد ، اما زمانی که در عمل قرار می گیریم متوجه می شویم که در این راه پرمخاطره آفات و تهدیدهای گوناگونی نهفته است و هر کدام از این آفت ها به تنهایی می تواند در سلامت و تعهد حرفه ای خبرنگار خدشه وارد کند.
و در برابر همه انچه می گوییم، می پرسیم، می نویسیم و منتشر می کنیم اگر چه از پرسش حاصل شده است اما همه اینها روزی مورد بازخواست قرار می گیرد و این پرسیدن ها و نوشتن های امروز ، خود تبدیل به سوالاتی خواهد شد که روزی به انها پاسخ دهیم.
پانا روز های خوشی را هم برای من و هم برای دوستانی که باهم در این عرصه فعالیت میکردیم رقم می زد در جلسات مهم حضور پیدا میکردیم و از نزدیک با افراد مهم که در انجا حضور داشتند ارتباط برقرار می کردیم.
و من همواره در پی گرفتن مصاحبه با اشخاص مختلف، تهیه خبر و گزارش تصویری بودم و وقتی کار هایم در سایت انشار داده می شد خوشحال می شدم و علاقه ام به این حرفه دوچندان می شد.
و به دلیل همین فعالیت های مستمر و تلاشم از طرف مسئولین خبرگزاری و آموزش و پروش از من تقدیر می شد که بسیار برای من با ارزش بود.
5 خرداد سالروز تاسیس خبرگزاری پانا را به عوامل و خبرنگاران آن تبریک گفته و برای تک‌تک خبرنگاران و عکاسانی که در خبرگزاری پانا فعالیت می‌کنند آرزوی موفقیت دارم.

دانش آموز خبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار