وزیر آموزش و پرورش:

محیط‌های یادگیری دانش‌آموزان باید متنوع شود

در حوزه‌های اجتماعی از جمله فضای مجازی نمی‌توان با دید مهندسی وارد شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌ و پرورش بابیان اینکه شبکه شاد در دوران خود بسیار خوب عمل کرد و هم‌اکنون نیز باید تقویت شود، اظهار کرد محیط‌های یادگیری دانش‌آموزان باید متنوع شود و دانش‌آموزان با قرار گرفتن در محیط‌های متنوع، از آموزش‌های متنوع و کاربردی‌تری استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
محیط‌های یادگیری دانش‌آموزان باید متنوع شود

یوسف نوری در سومین نشست کارگروه کمیته راهبری سند صیانت از کودک و نوجوان در فضای مجازی با تبریک سالروز عملیات آزاد سازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی اظهار کرد: در ابتدای دهه هفتاد از سوی مربیان پرورشی شهر تهران مطالعه‌ای صورت گرفت و مشخص شد که در آینده مرز مجازی و واقعیت و مرزهای فیزیکی و فواصل برداشته می‌شود و نتایج این مطالعات را امروز مشاهده می‌کنیم. نتایج این مطالعات در آن زمان چندان مورد توجه واقع نشد و امروز در نقطه‌ای هستیم که ۳۰ سال قبل پیش‌بینی‌ شده بود، اما برای رسیدن به امروز هیچ طرح و برنامه‌ای نداشتیم.

وی ادامه داد: در ابتدای دهه ۹۰ زمانی که استفاده از فضاهای یادگیری جدید مطرح‌ شده بود، توصیه کردیم که برای استفاده از تبلت و تلویزیون اینترنتی باید در وزارت آموزش‌وپرورش یک پیوست فرهنگی نوشته شود، اما آن زمان توجهی نشد و به دلیل نداشتن پیوست فرهنگی، در طول سال‌های گذشته آسیب‌هایی را در این حوزه دیدیم و بیشترین آسیب به کودکان به دلیل حساسیت دوره سنی که دارند، وارد شد.

وی بابیان اینکه در حوزه‌های اجتماعی ازجمله فضای مجازی نمی‌توان با دید مهندسی وارد شد، اظهار کرد: نگاه مهندسی یک نگاه تجویزی است که حوزه‌های اجتماعی ازجمله برای جامعه و کودکان پاسخگو نیست.

عضو کابینه دولت مردمی بابیان اینکه شبکه شاد در دوران خودش بسیار خوب عمل کرد و هم‌اکنون نیز باید تقویت شود، اظهار کرد: محیط‌های یادگیری دانش آموزان باید متنوع شود و دانش آموزان با قرار گرفتن در محیط‌های متنوع، از آموزش‌های متنوع و کاربردی‌تری استفاده کنند.

نوری بابیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و تنوع این آسیب‌ها باید دقت بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: ۱۵و نیم میلیون دانش‌آموز، ۷و نیم میلیون کودک پیش از دبستان تحت مدیریت آموزش‌وپرورش هستند و ۱میلیون نفر از همکاران ما این دانش آموزان را در کلاس‌های درس پشتیبانی می‌کنند و آموزش‌وپرورش باید برای این جمعیت عظیمی که دارد، در حوزه فضای مجازی و استفاده از آن برنامه‌ریزی داشته باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه اعتبارات آموزش‌وپرورش در حوزه سایر، تنها یک و هشت‌دهم درصد است و مابقی بودجه آموزش‌وپرورش به حقوق اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: همین بودجه نیز صرف نگهداشت فضاهای فیزیکی موجود در آموزش‌وپرورش می‌شود و آموزش‌وپرورش بودجه مناسبی برای توسعه برنامه‌های پرورشی، تربیتی، فوق‌برنامه و حمایتی خود ندارد.

نوری با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش ظرفیت‌های فراوانی دارد که این ظرفیت‌ها از سوی مسئولان مغفول مانده است اظهار کرد: شبکه شاد با جدیت، اصرار و پایداری وزارت آموزش‌وپرورش به شبکه‌ای تبدیل شد که توانست ۱۵میلیون دانش‌آموز را در دوران تعطیلی مدارس تحت پوشش آموزش‌های مجازی قرار دهد و به یک شبکه ملی و شناخته ‌شده با بیشترین کاربر تبدیل شد، این موضوع جز با پایداری، اصرار و تأکید آموزش‌وپرورش امکان‌پذیر نبود و ظرفیت بالای آموزش‌وپرورش را برای انجام کارهای بزرگ در حوزه‌های فضای مجازی نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار