رئیس ستاد مرکزی اربعین خبر داد؛

تسهیل تردد زائران اربعین در مرزهای کشور

تهران (پانا) - رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) وضعیت ایجاد زیرساخت‌های لازم را برای تسهیل تردد زائران در مرزها، مناسب دانست و گفت زائران اربعین هم باید شرایط گرمای هوا را در نظر بگیرند و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تسهیل تردد زائران اربعین در مرزهای کشور

سید مجید میراحمدی در حاشیه نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: استانداران سه استان خوزستان، کرمانشاه، ایلام فرماندهان اصلی عملیاتی مدیریت اربعین حسینی هستند و برای همین باید با بسیج تمام ظرفیت‌ها و امکانات شرایط سهل و راحت را برای زوار حسینی فراهم سازند.

وی با یادآوری تعطیلات طرح‌های عمرانی این حوزه در دو سال گذشته، اظهار کرد: با اقدامات جهادی و موثر، سعی شد این عقب افتادگی جبران شود.

معاون وزیر کشور، ادامه داد: در بازید میدانی هفته گذشته در استان ایلام و کرمانشاه، پیشرفت عمرانی وضعیت قابل قبولی دارد.

میراحمدی با تاکید بر اینکه اربعین حسینی امسال در فصل گرم برگزار می‌شود، گفت: همگان مستحضر هستند که اربعین در اواخر شهریور و در اوج گرمای بالای ۵۰ درجه هوای داخل ایران و عراق قرار دارد که مستلزم برنامه‌ریزی حساس، مهم و دقیقی است.

وی با اشاره به خطر گرمازدگی برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) اظهارکرد: در این خصوص تلاش‌های فراوانی برای برطرف شدن این خطر با ایجاد سایبان‌ها، احداث کارخانه تولید یخ، ارائه خدمات بهداشتی متناسب با شرایط گرمازدگی، در دستور کار است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: نخست وزیر و وزیر کشور عراق در دیداری که با سفیر ایران در آن کشور داشته‌اند، اعلام کرده‌اند که دولت عراق برای مراسم اربعین امسال لغو روادید سفر زمینی خواهد داشت که خبر مهمی است.

میراحمدی خاطرنشان کرد: این موضوع در سفری که وزیر کشور عراق به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت، قطعی خواهد شد. همچنین دولتمردان عراقی اعلام کرده‌اند که برای تردد محدود زائران بدون ویزا از طریق زمینی آمادگی دارند که البته موضوع هنوز قطعی نیست و منتظر نظر دولت عراق برای آماده‌سازی این امر هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی تصریح کرد: برآورد ما این است که بیش از چهار میلیون زائر را در مراسم اربعین امسال، شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار