وصول 500 میلیارد ریال مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت

تهران (پانا) - نایب رییس هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان از احیای 500 میلیارد ریال از مطالبات فرهنگیان عضو این صندوق از دولت با مساعدت ویژه یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت پیگیری مطالبات بابت تعهدات دولت از دغدغه‌های اصلی مدیران فعلی صندوق و شخص وزیر آموزش و پرورش بوده و این موضوع گامی مهم در راستای احقاق حقوق اعضای صندوق است.

کد مطلب: ۱۲۸۱۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
وصول 500 میلیارد ریال مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت

حمید باقرنژاد با اشاره به اینکه میزان بدهی دولت به صندوق تا پایان سال 1400 بالغ بر 3100 میلیارد تومان است، اظهار کرد: به منظور تامین بخشی از این مطالبات مبلغ 1000 میلیارد ریال در ردیف 5 جدول 18 قانون بودجه سال 1400 پیش‌بینی و بابت 500 میلیارد ریال از آن، تخصیص مربوط صادر و به صورت نقدی وصول شد.

باقرنژاد افزود: وزیر محترم آموزش و پرورش در راستای احقاق حقوق فرهنگیان، با توجه به مشکلات به وجود آمده در قالب بند ک تبصره 12 قانون بودجه کشور در مکاتبه با ریاست مجلس،سازمان برنامه و بودجه وریاست خزانه‌دار کل کشور این موضوع را به شکل ویژه پیگیری کردند و در فاصله کوتاهی مبلغ 500 میلیارد ریال به شکل نقدی به حساب صندوق واریز شد.

معاون مالی و سرمایه انسانی صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن اعلام این خبر خوش، آن را روزنه امیدی برای احیای همه مطالبات فرهنگیان عضو از دولت به طرق ممکن عنوان کرد و گفت: مبلغ مذکور به نسبت سهم‌الشرکه اعضا، به حساب اعضای فعلی صندوق منظور شده و به حساب بیش از 260 هزار بازنشسته که از سال 1396 از صندوق خارج شده‌اند، واریز می‌شود.

باقرنژاد افزود: پیگیری مطالبات اعضای صندوق از دولت و همچنین محاسبه و تخصیص ارزش مالکانه دارایی‌های صندوق و ورود به بازار سرمایه از دستورکارهای جدی این موسسه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار