در ایلام صورت گرفت

تبیین طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها

ایلام (پانا) - با حضور نمایندگان دولت و اصحاب رسانه در ایلام، طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به عنوان موضوعی که اخیرا حساسیت و در مواردی نگرانی مردم را سبب شده است مورد تبیین قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۲۸۰۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تبیین طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها

نشستی با محوریت طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها با حضور جمعی از مسئولان از جمله معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام، رئیس جهاد کشاورزی استان، رئیس سازمان صمت، مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیرکل تعزیرات حکومتی در سالن سینما فرهنگ مجتمع فرهنگ و ارشاد ایلام برگزار شد.

محوریت اصلی این نشست پرسش و پاسخ در ارتباط با شبهات و سوالات پیش آمده در مورد طرح و اجرای آن با حضور جمعی از اصحاب رسانه بود که مسئولان حاضر سعی کردند در حیطه اختیارات و تخصص خویش تبیین و روشنگری انجام دهند.

در این نشست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ضمن تقدیر از رسانه ها و فعالیت صادقانه آنها در خصوص بیان کرد: هدفمندی یارانه ها از طرح های کلان دولت محسوب می شود که با محوریت اصلی توزیع عادلانه مطرح و از طریق مصوبه مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است. باید گفت که این به نوعی همان طرح توزیع یارانه ای است که در سال 1396 با مخالفت های اقتصاددانان روبه رو شد و باعث پیچیدگی اوضاع تاکنون شد. باید به دنبال هوشمندسازی بود که این در مبحث کالا و خرید کالاهای اساسی امری ضروری محسوب می‌شود.

عباسی در ادامه ضمن بیان ضرورت‌ وجود طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها تصریح کرد: این طرح جهت کاهش تورم و ذخیره ارز در داخل کشور است. از طرفی در نقطه مقابل با توجه به اینکه مدتی است ارزش دلار بسیار بالا رفته است، دولت ناچار می شد یا چاپ پول بی حساب کتاب کند که در آن صورت اقتصاد دگرگون و رو به سقوط طی مسیر می کرد یا چشم خود را بر روی قاچاق کالاهای رسمی و غیررسمی می بست که این نیز امری غیرممکن و فسادآور بود.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در پاسخ به پانا مبنی بر مهم بودن اجرای طرح و اینکه آیا جراحی صورت گرفته توسط نخبگان و متخصصین رزومه دار و باسابقه انجام گرفته و یا صورت خواهد گرفت تاکید کرد: این طرح یک طرح کلان‌ است و زیر نظارت متخصصین نظام است که اجرای آن بر اساس مصوبه دولت است و با همفکری اهل فن صورت پذیرفته اما در ایلام با توجه به فورجه اندک جهت شروع و اجرای طرح، فعلا با همراهی کارشناسان دولتی در ارگان‌های ذی ربط صورت گرفته و امید که در ادامه از وجود نخبگان بهره گرفته شود.

بطور کلی در این جلسه خبرنگاران و اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه سفره مردم تحت فشار تورم افسار گسیخته کوچک تر از همیشه شده است بر پیگیری جدی مطالبات مردم و نظارت مدون تاکید کردند که البته قرار شد در جلسات بعدی پیگیری ها و هم اندیشی ها جهت کاستن از فشار اقتصادی بر مردم تداوم داشته باشد.

لازم به ذکر است به گفته مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی افراد جا مانده یا حذف شده از دریافت یارانه می توانند از طریق کد دستوری *4# به ثبت اعتراض خود برای بررسی مجدد صلاحیت دریافت یارانه اقدام کنند.

تهیه خبر : علی عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار