نشانه‌ها و علائم وجود ساس در خانه

تهران (پانا) - ساس‌ها حشرات مخربی هستند که وجود آن‌ها در خانه مصیبت‌بار است این حشرات موزی بیشتر در رختخواب تجمع می‌کنند و وجود لکه‌های تیره روی ملحفه از نشانه‌های وجود ساس در خانه است.

کد مطلب: ۱۲۸۰۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
نشانه‌ها و علائم وجود ساس در خانه

به گزارش نمناک، شاید تلخ ترین تجربه ‌وجود حشرات در خانه مربوط به "ساس" باشد، حشراتی مخرب که به راحتی ها هم نمیتوان از شرشان خلاص شد.

وجود آنها بلای عظیم و مصیبت باری است و تشخیص بودنشان سخت است، اما غیرممکن هم نیست چرا که علایم و نشانه هایی از خود بجا میگذارند پس نشانه هایی که در ادامه این بخش ‌خواهیم گفت را بررسی کنید تا مطمئن شوید رختخواب و همه جای منزلتان عاری از وجود ساس است.

دکتر ران هریسون دکترای حشره شناسی از موسسه اورکین و مدیر خدمات تخصصی میگوید:در حال حاضر در آمریکا بیشترین آمار شیوع ساس نسبت به قبل وجود دارد، این میزان درگیری در آمریکا در ده سال گذشته بی سابقه بوده است.

اگر در اطرافیان کسی را می شناسید که دچار ساس بوده مراقب باشید و خانه خود را کاملا چک کنید تا مطمئن شوید این مزاحم ها وارد منزل شما نشده اند.

ساسها از خود جای گزیدگی ریزی به جا میگذارند که با خارش همراه است بویژه اگر جای گزیدگی به صورت خط های سه تایی باشد بدنبال آنها بگردید. با این وجود این نشانه نمیتواند قطعی و صد در صد باشد. گاهی اوقات جای گزیدگی روی بدن افراد به جا نمی ماند.

وجود لکه‌های تیره رنگ روی ملحفه یا رو بالشی

چون ساس ها موجودات کثیفی هستند ممکن است از خود لکه های تیره رنگی در جای زندگی و عبورشان به جا بگذارد. هر لکه عجیب و غیر معمول روی ملحفه و رو بالشی باید خوب بررسی شود و نا دیده گرفته نشود. اگر لکه ها را دیدید میتوانید ساس ها را هم پیدا کنید اگر مرتبا در اتاق های هتل اقامت میکنید. اتاق های هتل یکی از راههای عمده انتقال ساس است.

موسسه اورکین پیشنهاد میدهد افرادی که زیاد در هتل سکونت میکنند از شیوه s.l.e.e.p استفاده کنند. این متد شامل بازدید هتل به منظور بررسی نشانه های وجود ساس، کنترل رختخواب قبل از استفاده از آن، و بررسی و کنترل اسباب و وسایل چمدان موقع جمع کردن وسایل و تخلیه اتاق است.

وجود پوسته پوسته‌های بدن روی رختخواب یا لباس

پوسته های به جا مانده بر اثر نیش ساس ریز و قهوه ای و بیضی شکل هستند و این یکی از نشانه های قطعی وجود ساس است، اگر هر کدام از این نشانه ها را در منزل دیدید به وجود ساس شک کنید. به هر حال خیلی هم به خاطر در گیری با ساس دلسرد نشوید، چرا که این موجودات ممکن است در تمیزترین خانه ها هم یافت شوند.

دکتر هریسون میگوید: ساس ها میتوانند در هر کجا یافت شوند و وجود آنها اصلا نشانه تمیز نبودن نیست، ساس برای زنده بودن بدنبال خون میگردد. ما ساس ها را در هر جایی پیدا کرده ایم، از خانه های چند میلیون دلاری گرفته تا مسافر خانه ها و اماکن عمومی.

وجود ساس فقط در رختخواب

بر خلاف آنچه تصور میشود ساس فقط در رختخواب نیست و میتواند در هر جایی از خانه بیرون از رختخواب وجود داشته باشد. طبق مقاله ای منتشرشده در سال 2015 به نام " سوسک ها بدون حاشیه امن " که توسط انجمن ملی اداره طاعون چاپ شده تقریبا تمام (96%) متخصصین مجموعه طاعون در سراسر کشور بین مدت زمانی 5- 10 یا 15 سال پیش تا کنون توسط ساس گزیده شده اند، و بسیاری از این گزیدگی ها در رختخواب نبوده است.

اگر دنبال ساس میگردید درز صندلی و تخت ها، محل اتصال کشوها و محل شل شدگی کاغذ دیواری ها را بگردید. وجود رد قهوه ای مایل به قرمز رنگ روی ملحفه که با وجود شستن با مواد شوینده همچنان ثابت میماند. مدفوع ساس از خود اثری قهوه ای رنگ و خوشه ای به جا میگذارد که نشانه خوبی برای وجود ساس است.

اگر لکه های کوچکی یافتید که با وجود شستن پاک نشد و رنگ کهنگی به خود گرفت مطمئن باشید دلیل محکمی بر وجود ساس پیدا کرده اید.اگر این لکه ها را در درز های جانبی تشک تخت یا لبه دوخت های مارپیچ کنار خوشخواب دیدید به وجود ساس در رختخواب مطمئن شوید.

اگر اسباب و اساسیه دست دوم خریده اید و بدون شستشو به منزل آورده اید، از نظر قیمت خرید به صرفه ای کرده اید اما وسایل دست دوم میتواند مشکلات بزرگی مثل وجود ساس را برای شما به ارمغان آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار