فرماندار فیروزکوه:

امر تعلیم و تربیت بهترین سرمایه برای جامعه است

فیروزکوه (پانا) - فرماندار فیروزکوه در ویژه برنامه نکوداشت مقام شامخ معلم که در مجتمع آموزشی و رفاهی فیروزه شهرستان فیروزکوه برگزار شد، درباره اهمیت تعلیم و تربیت گفت امر تعلیم و تربیت بهترین سرمایه برای جامعه و هدیه برای دنیا و آخرت است.

کد مطلب: ۱۲۸۰۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
امر تعلیم و تربیت بهترین سرمایه برای جامعه است

ابوالقاسم مهری، فرماندار فیروزکوه ضمن خداقوت به معلمان و تلاش‌های ارزشمندشان، درباره اهمیت تعلیم و تربیت گفت: امر تعلیم و تربیت بهترین سرمایه برای جامعه و بهترین هدیه برای دنیا و آخرت است. در دوران کرونا نیز با برگزاری آموزش مجازی، معلمان عزیز غیرتمندانه و مجاهدانه راه تلاش در امر تعلیم و تربیت را دنبال کردند و آموزش مجازی تجربه‌ای بود که این توانایی را در جامعه بیاموزیم و تجربه کنیم، اما آنچه مسلم است، این است که باید امر تعلیم و تربیت حضوری را همواره در برنامه داشته باشیم تا خدای نکرده جامعه با افت تحصیلی مواجه نشود.

وی ضمن بزرگداشت مقام معلم و تشکر از مدیر اداره آموزش و پرورش، معاونین کادر اداری اداره آموزش و پرورش و مدیران آموزشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در آستانه سوم خرداد هستیم و درود می‌فرستیم به همه رزمندگان سرافراز که انصافاً امید آفریدند و ایران را نجات دادند و قلب امام را شاد کردند و کفار را مغلوب کردند و این مهم نبود جز با رشادت مردم غیور ایران.

مهری در پایان بیان کرد: باید با امیدآفرینی به امر تعلیم و تربیت بپردازیم و معلمان عزیز باید به دانش‌آموزان روحیه و انگیزه دهند و هر چه به علم و دانش توجه کنیم به روشنگری، پیشرفت، آرامش و آسایش جامعه کمک کرده‌ایم و با توجه بیشتر به رشته‌های علوم انسانی طبق تاکیدات موکد مقام معظم رهبری، برای آگاهی بیشتر دانش‌آموزان و برخورداری از شعور سیاسی و اجتماعی و فرهنگی‌شان بکوشیم.

سپس در بخش دیگری از مراسم، فاطمه سیر، مدیر اداره آموزش و پرورش فیروزکوه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ معلمان مرحوم شهرستان پیرامون تعلیم و تربیت گفت: تعلیم و تربیت انسان به‌عنوان ودیعه الهی در دستان افرادی است که شغل انبیا را برگزیدند و معلمان عزیزمان به‌عنوان خدمتگزاران دانش‌آموزان این مرز‌وبوم در این خطه از میهن اسلامی‌مان به‌عنوان سردمداران و سکان‌داران فرهنگ و تمدن هستند.

وی افزود: معلمان فیروزکوه همچون فرهنگیان سراسر کشور در این چند سال متوالی با شیوع ویروس کرونا، با وجود محدودیت‌ها و چالش‌های ناشی از این ویروس، با درایت و سعه‌صدر و ابتکارات و خلاقیت‌ها و مهم‌تر از همه، بهره‌مندی از ظرفیت تکنولوژی، حضور بسیار فعال و درخشانی را در آموزش‌های مجازی ایفا کردند و باعث بالندگی آموزش و پرورش در این رسالت شدند.

مدیر اداره آموزش و پرورش در پایان از زحمات پیشکسوتان حوزه تعلیم و تربیت و نیز کادر پزشکی و سلامت و درمان فیروزکوه برای حضور صددرصدی دانش‌آموزان در مدارس و همکاران عزیزی که در بحث اقناع‌سازی، آگاهی‌بخشی و اطمینان‌بخشی نسبت به خانواده‌ها داشتند قدردانی کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار