سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی خبر داد:

لزوم افزایش برنامه‌ها در راستای نهضت پیشگیری اولیه اعتیاد به مواد مخدر

تبریز(پانا) - سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از لزوم افزایش برنامه‌ها در راستای نهضت پیشگیری اولیه اعتیاد به مولد مخدر خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم افزایش برنامه‌ها در راستای نهضت پیشگیری اولیه اعتیاد به  مواد مخدر

امیر رنجبر در اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم گفت: آمار های ۱۴ سال پیش سازمان ملل، افزایش ۳۷ درصدی تقاضای مواد مخدر را نشان می دهد.

وی افزود: در کشور ما هم شیوع مواد مخدر حدود ۵.۱۴ درصد در گروه های سنی ۱۹ تا ۶۴ سال را نشان می دهد. همچنین در استان ما هم بر اساس آخرین شیوع شناسی که انجام گرفته، تقاضای حدود ۱.۲۲ درصدی مواد مخدر را نشان می‌دهد. من همکاران من به عنوان طلایه داران مبارزه با مواد مخدر هستیم. حدود ۴هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز به جبهه مقدس مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرده ایم.

رنجبر ادامه داد: همچنین ما هزینه های مادی و معنوی زیادی را متحول شده ایم که بهترین جوانان را در این جهاد مقدس از دست داده ایم اما ناگفته نماند به واسطه شیوع مواد مخدر در استان تعدادی از بهترین جوانان ما در مراکز درمانی بستری هستند و این فقط به خاطر اعتیاد به مواد مخدر است. انتظار ما به عنوان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، حداقل ۱۰ درصد دانش آموزان استان در این جشنواره شرکت و حضور پیدا کنند و لذا لازم میدانم از تمامی دست اندرکاران علی الخصوص اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تشکر و قدردانی کنم.

وی اظهار داشت: ما حدود ۲ هزار کانون یاریگران زندگی در سطح استان داریم و لذا رویکردی که ستاد مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته، رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد به مواد مخدر هست. همچنین ۵۹۲ مدرسه در محلات آسیب پذیر استان قرار گرفته اند که این محلات شناسایی شده و تمامی برنامه ها و اهداف ما در حوزه ها، کاهش عرضه مواد مخدر در خصوص موضوع انجام می‌گیرد. در خصوص این موضوع ما طرح توانمندسازی محلات آسیب پذیر را تدوین کرده ایم تا انشاالله بتوانیم طرح توانمندسازی را در سطح استان با مشارکت استانداری عملیاتی کنیم.

رنجبر در پایان خاطرنشان کرده و گفت: انتظار می رود حمایتی هم از ما صورت بگیرد تا مراکز پیشگیری در سطح استان و مدارس تشکیل شود و همچنین بتوانیم یک نمایشگاه دائمی در استان در همین قالب داشته باشیم تا با ارائه کارهای مختلف، برای خود دانش آموزان کار نسبتا متفاوتی کرده باشیم. افزایش تقاضای مواد مخدر در کشور باعث شده در سال گذشته حدود ۱۲۰۰ تن از انواع مواد مخدر با کمک نیروی انتظامی که طلایه‌دار این مبارزه و دستگاه‌های مقابله‌ای در خصوص این موضوع هستند کشف شود و در استان ما هم در سال گذشته بالغ بر ۸ تن انواع مواد مخدر کشف شد انشاالله بتوانیم به برکت وجود این برنامه‌ها نهضت پیشگیری اولیه از مواد مخدر را گسترش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار