مسئول آموزش پایگاه بهداشت منطقه‌ فشافویه:

مراقبان سلامت، تاثیر‌گذارین قشر در جامعه دانش‌آموزی

فشافویه (پانا) - مسئول آموزش پایگاه بهداشت و مراقب بهداشت فشافویه با حضور در جمع مراقبین سلامت مدارس منطقه، تاثیر‌گذار‌ترین افراد را در جامعه‌ای با ۱۴‌میلیون دانش‌آموز، مراقبان بهداشت دانست که باید با آموزش صحیح در جهت رشد سلامت جامعه قدم بگذارند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مراقبان سلامت، تاثیر‌گذارین قشر در جامعه دانش‌آموزی

سمیرا رضایی‌منش، مسئول آموزش پایگاه بهداشت فشافویه، در جلسه رابطین سلامت که در سالن ولایت اداره آموزش و پرورش فشافویه با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی، کارشناس تربیت بدنی، رابطین سلامت و معاونین پرورشی مدارس، برگزار شد، عنوان کرد: سلامت زمینی که در آن زندگی می‌کنیم دارای اهمیت است و ما باید در حفظ سلامت آن، جسم و روان خودمان تلاش کنیم. مراقبان بهداشت هر مدرسه باید اطلاعاتی که ما در اختیارشان می‌گذاریم را در کانال‌های مدرسه و یا بصورت حضوری در سر صف‌ها اعلام کنند. این کار باعث می‌شود دانش‌آموزان در جهت رشد سلامت جامعه و خودشان کوشا باشند؛ به عنوان مثال دانش‌آموزان از همان ابتدای مدرسه یاد می‌گیرند به جای استفاده از ماشین از د‌وچرخه استفاده کنند یا کاهش مصرف پلاستیک بر سلامتشان تاثیر بسیاری دارد؛ قطعا در بلندمدت تاثیر بسیاری بر روی جامعه خواهد داشت.

مسئول آموزش پایگاه بهداشت منطقه‌ فشافویه، ادامه داد: در دانش‌آموزان دو بیماری سرخک و فلج اطفال در حال شیوع است. مهم‌ترین علائم سرخک، گلودرد، آبریزش بینی، التهاب چشم است که بعد از دوران چهارده روز علائم پوستی ایجاد می‌شود که منجر به ایجاد دانه‌های قرمز که از سر شروع می‌شود و بعد به تنه و دستان می‌رسد. همچنین واکسیناسیون فلج‌اطفال برای تمام گروه‌های زیر پنج سال انجام می‌شود.

رضایی‌منش بیان‌کرد: یکی دیگر از بیماری هایی که شیوع بالایی در دانش‌آموزان دارد هپاتیت است؛ علائمی از این بیماری که برای مدارس قابل تشخیص است، حالت تهوع و دل پیچه است. همچنین هپاتیت علائمی مانند ادرار تیره، مدفوع خاکستری رنگ، خارش‌پوست، زردی پوست و یا زردی چشم نیز همراه دارد که در دانش‌آموزان قابل رویت است و خانواده ها باید پیگیر روند درمان‌ فرزندان خود باشند. به دلیل اینکه شیوع این بیماری بسیار سریع تر از کرونا است، باید از ورود به مدرسه دانش‌آموزانی که دارای این علائم هستند جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماری سل در فشافویه به دلیل عدم آگاهی کافی شهروندان هنوز کنترل نشده است. از علائم آن، سرفه خشک بیشتر از دو هفته، تعریق شبانه، کاهش وزن بدون علت است.

رضایی‌منش همچنین در ادامه از افزایش خشونت خانگی در بین خانواده‌ها خبر داد و گفت: این امر باید کنترل شود و بسیار آسیب‌زا است.

دانش‌آموز خبرنگار: آسیه حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار